کد خبر : 80614

عکس | پاسخ کوبنده لامبورگینی به فراری و ماشین جدیدش

عکس | پاسخ کوبنده لامبورگینی به فراری و ماشین جدیدش

لامبورگینی اوروس S رونمایی شد. با معرفی این نسخه، تولید اوروس استاندارد پایان می‌یابد.

به گزارش خودروتک ، نسخه S در مقایسه با مدل استاندارد تفاوت‌هایی دارد و بصورت خلاصه می‌توان آن را یک گزینه بهبود یافته توصیف کرد.

بنابراین حالا لامبورگینی رقیبی به روز شده را برای مقابله با کراس اوور فراری روانه میدان کرده است.

سپر جدید جلو با سینی محافظ استیل استاندارد، سپر عقب با طراحی مات در برخی قسمت‌ها و فرم دهانه اگزوز برخی از تفاوت‌های اصلی این دو هستند.

 

عکس | پاسخ کوبنده لامبورگینی برای فراری و ماشین جدیدش

محصول جدید لامبورگینی با آپشن‌های متنوعی برای نمای بیرونی قابل انتخاب است. برخی از این آپشن‌ها عبارتند از کاپوت و سقف فیبرکربنی، رینگ‌های ۲۲ و ۲۳ اینچی که در صورت سفارش مشتری جایگزین رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی می‌شوند.

در داخل کابین لامبورگینی اوروس S تفاوت خاصی با اوروس استاندارد ندارد. داشبورد و دکمه‌های کنترلی بدون تغییر باقی مانده‌اند و استفاده از رنگ‌های جدید را می‌توان تنها تغییر قابل ذکر و مهم دانست.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس S

موتور V۸ لامبورگینی اوروس استاندارد ۶۴۱ اسب بخار قدرت دارد و در عرض ۳.۶ ثانیه می‌تواند سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. موتور اوروس S در واقع همان موتور موجود در زیر کاپوت اوروس پرفورمانته است و توانایی تولید ۶۵۷ اسب بخار قدرت را دارد. با اتکا به این قدرت اضافی، اوروس S اندکی سریع‌تر است و صفر تا صد را در عرض ۳.۵ ثانیه طی می‌کند.

عکس | پاسخ کوبنده لامبورگینی برای فراری و ماشین جدیدش

با آنکه دو نسخه پرفورمانته و اوروس S موتور مشترکی دارند، اما شتاب پرفورمانته بهتر است. این نسخه در عرض ۳.۳ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت را دارد. بد نیست بدانید حداکثر سرعت اوروس S همانند نسخه استاندارد اوروس ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است.

شاید بپرسید با وجود موتور مشترک، چرا شتاب لامبورگینی اوروس S و پرفورمانته متفاوت است؟ ریشه این امر را باید در تفاوت وزن دو مدل جستجو کرد. در حالیکه اوروس S وزنی برابر با ۲۱۹۷ کیلوگرم دارد، وزن نسخه پرفورمانته برابر با ۲۱۵۰ کیلوگرم است.

قیمت دیگر وجه تمایز این دو شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور اسپرت است. برای خرید لامبورگینی اوروس S در سرزمین مادری باید ۱۹۵,۵۳۸ یورو پرداخت کرد، اما نسخه پرفورمانته ۲۱۸,۴۸۷ یورو برای علاقه‌مندان آب می‌خورد. این دو از نظر عملکرد و لذت رانندگی نیز متفاوت از هم هستند و پرفورمانته بیشتر راننده خود را راضی نگه می‌دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها