کد خبر : 78756

هیوندای استارگیزر مدل 2023 رونمایی شد | خودرویی برای خانواده های لوکس

هیوندای استارگیزر مدل 2023 رونمایی شد | خودرویی برای خانواده های لوکس

در شرایطی که برخی مینی ون ها را در پایان راه خود می بینند، اما شرکت خودروسازی هیوندای چندان با آنها موافق نیست و همچنان به معرفی مدل های جدید در این کلاس ادامه می دهد. پس از مدل های استاریا و کاستو، هیوندای یک خودرو چند منظوره (ام‌پی‌وی) دیگر را معرفی کرده است که این بار فقط فاقد درهای کشویی است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، هیوندای استارگیزر 2023 (2023 Hyundai Stargazer) با طول 4460 میلیمتر، بسیار کوچک‌تر از مدل های استاریا و کاستو نیز است و یک پیشنهاد اقتصادی با فضای کافی برای شش یا هفت سرنشین محسوب می شود.

طراحی بیرونی و داخلی هیوندای استارگیزر

طراحی قسمت جلو هیوندای استارگیزر با یک نوار ال‌ئی‌دی شبیه به مدل استاریا به نظر می رسد، اگرچه چراغ های اصلی خودرو به نوعی یادآور میتسوبیشی اکسپندر – مینی ون کوچک دیگری بدون درهای کشویی – است. در طراحی قسمت عقب، چراغ های شبیه به مدل هیوندای بایون به شکل بومرنگ یک گرافیک نوری آینده‌نگر را ارائه می کند که به ویژه هنگام شب جذاب به نظر می رسد.

به رغم نام استارگیزر به معنای کسی که به ستاره ها خیره می شود یا ستاره شناس، مینی ون جدید هیوندای فاقد سقفی است که به افراد داخل خودرو اجازه خیره شدن به ستاره ها را بدهد! 

طراحی داخلی هیوندای استارگیزر نسبت به طراحی بیرونی خودرو حرف چندانی برای گفتن نداشته و بسیار معمولی‌تر است. کابین خودرو با سه ردیف صندلی دارای میزی با نگهدارنده فنجان در قسمت عقب صندلی مسافران جلو است، در شرایطی که ردیف دوم صندلی ها به درگاه های شارژ یواس‌بی نیز دسترسی دارند. یک نمایشگر 4.2 اینچی و یک نمایشگر لمسی هشت اینچی امکان مشاهده اطلاعات مختلف را برای راننده فراهم می کنند. یک پد شارژ بی سیم نیز برای شارژ تلفن هوشمند در اختیار مسافران جلو قرار دارد.

مشخصات فنی و کاربردی هیوندای استارگیزر

هیوندای استارگیزر از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیرو می گیرد که توانایی تولید 115 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط یک جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک یا یک نمونه سی‌وی‌تی به محور جلو خودرو منتقل می شود.

رینگ های 15 اینچی با تایرهای 185/65 R15 برای مدل استاندارد هیوندای استارگیزر در نظر گرفته شده است، اما در نسخه های رده بالای این خودرو رینگ های 16 اینچی با تایرهای 205/55 R16 بکار گرفته شده اند.

هیوندای استارگیزر فضای بار 200 لیتری را در پشت صندلی های ردیف سوم و 585 لیتری را در پشت صندلی های ردیف دوم ارائه می کند. این خودرو از ویژگی های ایمنی مختلفی نیز سود می برد که از آن جمله می توان به هشدار برخورد نقطه کور، چندین کیسه هوا و سامانه کمک به رانندگی بین خطوط اشاره کرد.

هیوندای استارگیزر ابتدا در کشور اندونزی و در تریم های اکتیو، ترند، استایل، و پرایم عرضه می شود. قیمت مدل پایه این خودرو 255900000 روپیه اندونزی (حدود 17100 دلار) است و در بهترین تریم تا 307100000 روپیه اندونزی (20500 دلار) افزایش می یابد. از جمله رقبای اصلی هیوندای استارگیزر در اندونزی می توان به میتسوبیشی اکسپندر، سوزوکی ارتیگا و تویوتا آوانزا اشاره کرد. 

 
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
هیوندای استارگیزر
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها