کد خبر : 78727

ناگهان آئودی Q6 برقی لو رفت

ناگهان آئودی Q6 برقی لو رفت

شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرد به زودی یک نسخه اسپرت به سبک کوپه از شاسی بلند برقی Q6 E-tron خود را عرضه خواهد کرد. پیش بینی می شود این محصول در سال ۲۰۲۴ در نمایندگی ها عرضه شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، پیش بینی می شود شاسی بلند الکتریکی Q6 E-tron  آئودی بر خلاف اعلام قبلی این شرکت که خبر از عرضه آن در سال ۲۰۲۳ می داد، در سال ۲۰۲۴ ارائه شود.

مواردی که این مدل جدید آئودی را از نمونه های پیشین خود جدا می کند، خط سقف شیک و نازک آن است که ویژگی متمایز مدل های اسپرت بک آئودی است.

بقیه بخش های این خودرو از طراحی تقریباً یکسانی با خودروی استاندارد آئودی پیروی کرده و برای مثال، چراغ‌ های جلوی ای ای دی باریک، دریچه‌ های بزرگ و گسترده‌ جلوپنجره تک فریم نیز در این محصول جدید دیده می شوند.

 

در داخل کابین اما باید منتظر تغییرات بیشتری بود.به گزارش سیناپرس، اگر چه هنوز جزئیات رسمی این خودرو منتشر نشده اما انتظار می‌رود که تزئینات و امکانات داخلی آن از آئودی E-tron فعلی که دارای مجموعه اطلاعات سرگرمی MMI Navigation Plus با صفحه دوگانه و همچنین صفحه نمایش ابزار دیجیتال است، سرنخ‌هایی داشته باشد.

این خودرو روی معماری پلتفرم نسخه الکتریکی ممتاز  PPE ساخته شده مشترک پورشه و آئودی قرار خواهد گرفت. پورشه ماکان الکتریکی آینده نیز از این پلتفرم استفاده خواهد کرد که بر اساس شاسی J1 مورد استفاده برای پورش تایکان و آئودی E-tron GT است.

 

به گزارش سیناپرس، آمار عملکرد کامل محصول جدید آئودی هنوز منتشر نشده است، اما آئودی قبلاً به پتانسیل پلت فرم جدید اشاره کرده است. بر این اساس می توان انتظار داشت آئودی جدید با کانسپت A6 E-tron که ترکیبی از قدرت ۴۶۹ اسب بخار و ۵۹۰ پوند فوت از پیشرانه دو موتوره و چهار چرخ متحرک خود را ارائه می دهد، مشابهت داشته باشد.

انتظار می رود این خودرو با یک بار شارژ کامل حدود ۴۸۰ کیلومتر حرکت کرده  و این پلتفرم به لطف قابلیت شارژ داخلی ۸۰۰ ولتی خود، قادر به پشتیبانی از سرعت شارژ تا ۳۵۰ کیلو وات است.

 

به گزارش سیناپرس، آئودی همچنین برنامه هایی را برای آینده محدوده عملکرد RS خود ارائه کرده است. این محصول با نسخه بالاتر E-tron GT که زمینه را برای برقی شدن بخش اسپورت آئودی فراهم می کند، تطبیق یافته و نشانه تغییر کامل سیاست آئودی به سمت تولید خودروهای الکتریکی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها