کد خبر : 77799

اولین وظیفه ابرهیولای کادیلاک GTP مشخص شد

اولین وظیفه ابرهیولای کادیلاک GTP مشخص شد

کادیلاک به تازگی از ابرخودرو مفهومی خود رونمایی کرده که قرار است با BMW، فراری، پورشه و لامبورگینی رقابت کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خودرو جدید کادیلاک " GTP " نام دارد و برای شرکت در مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز آماده می‌شود؛ با این حال پیش از رقابت‌ها، کادیلاک GTP در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا شرکت خواهد کرد.

شرکت‌هایی مانند BMW، فراری، پورشه و لامبورگینی در این مسابقات به رقابت می‌پردازند. هایپرکار "پروژه GTP" برای حضور در این مسابقات طراحی شده و گسترده‌تر از محصول فعلی خودرو‌های مسابقه‌ای DPi است.

GTP کادیلاک همان چراغ‌های جلو و عقب عمودی نسل قبل را دارد؛ همچنین از زوایای تیز و خطوط عمودی بسیاری در بدنه آن استفاده شده که نمادی از زبان طراحی کادیلاک محسوب می‌شود و در سراسر این خودرو، فیبر کربن به کار برده شده است.

 

GTP؛ جدیدترین کادیلاکی که با ابرخودروهای جهان رقابت می کند

 

در اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، پوشش موتور و دیفیوزر عقب ظاهر می‌شود. کادیلاک GTP شباهت خاصی به خودرو معروف بتمن یعنی بت موبیل دارد.

GTP؛ جدیدترین کادیلاکی که با ابرخودروهای جهان رقابت می کند

 

کادیلاک برای اتومبیل خود از شاسی دالارا استفاده می‌کند و پیشرانه آن از نوع ۵.۵ لیتری V۸ است که با یک سیستم هیبریدی استاندارد مسابقه‌ای همراه خواهد شد. این سیستم هیبریدی جزو قوانین جدید IMSA (یک کلاس از مسابقات اتومبیلرانی) بوده که حمایت خودروسازان مختلف را به همراه داشته است.

پروژه GTP کادیلاک، اوایل سال آینده میلادی در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا شرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها