کد خبر : 77715

لایت یر 0 | خودروی برقی با انرژی خورشیدی

لایت یر 0 | خودروی برقی با انرژی خورشیدی

استارتاپ Lightyear به تازگی از نسخه تولیدی اولین خودروی خورشیدی خود تحت عنوان «Lightyear 0» رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودرویی که نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با توجه به اطلاعات و تصاویر منتشر شده، تغییر چندانی در نسخه نهایی این خودروی مجهز به انرژی خورشیدی اعمال نشده است.

در واقع، Lightyear 0 یک خودروی هیبریدی غیرمعمول محسوب می‌شود که از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی به همراه پنل‌های خورشیدی روی سقف، کاپوت و در صندوق عقب بهره می‌برد.

این پنل‌های خورشیدی به صورت خودکار و هر زمانی که خودرو زیر نور خورشید قرار می‌گیرد، شارژ می‌شوند و فرقی نمی‌کند که خودرو در حالت پارک و یا در حالت حرکت باشد.

 

با این حال، نباید روی توان خورشیدی این خودرو حساب چندانی باز کرد و می‌بایست بیشتر به عنوان یک منبع انرژی کمکی برای پیمودن مسیر در نظر گرفته شود.

به گفته شرکت سازنده، این پنل‌ها می‌توانند در روزهای آفتابی، برق مورد نیاز برای پیمودن ۴۴ مایل (۷۰ کیلومتر) را تامین کنند.

این در حالی است که باتری Lightyear 0 قادر است با یک بار شارژ، تا ۳۸۸ مایل (۶۲۴ کیلومتر) را بپیماید. با این حال، این خودرو برای آنهایی که مسیرهای کوتاهی را در طول روز طی می‌کنند یا آنهایی که به ندرت از خودروی خود استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.

شرکت Lightyear ادعا می‌کند که افراد به طور میانگین در روز ۲۲ مایل (۳۵ کیلومتر) در رفت و آمد هستند و این خودرو می‌تواند نیاز آنها به پیمودن این مسافت در طول روز را بدون نیاز به شارژ تامین کند.

به ادعای این شرکت، دارندگان خودروی Lightyear 0 می‌تواند در سال بین ۳۷۰۰ تا ۶۸۰۰ مایل (۵۹۵۶ در ۱۰۹۴۳ کیلومتر) را با استفاده از انرژی حاصل از پنل‌های خورشیدی آن طی کنند.

طبق اعلام این شرکت، خودروی Lightyear 0 با قیمت تقریبا ۲۶۳ هزار دلار وارد بازار خواهد شد و تنها ۹۴۶ دستگاه از آن تولید می‌شود. شرکت Lightyear برای آنهایی که توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند، محصول ارزان‌تر دیگری را در نظر دارد که قرار است با قیمت ۳۳ هزار دلار و از سال ۲۰۲۵ وارد فاز تولید شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها