کد خبر : 77681

سانگ یانگ تورس یک جیپ کره ای با شرایط خوب برای واردات به ایران + عکس

سانگ یانگ تورس یک جیپ کره ای با شرایط خوب برای واردات به ایران + عکس

سانگ یانگ تورس را می توان سرآغاز دوران جدیدی از تولید خودرو در شرکت سانگ یانگ کره جنوبی به حساب آورد. دورانی که سانگ یانگ تلاش خود را برای خروج از زیر سایه کیا و هیوندای آغاز کرده است.

به گزارش خودروتک، سانگ یانگ تورس جدیدترین محصول این شرکت کره ای در بین دو خودور کوراندو و رکستون جای می گیرد. اما برای کراس اوورهای کیا و هیوندای به خصوص در بازار اروپا می تواند یک رقیب سرسخت باشد. علت آن این است که سانگ یانگ تورس یک خودرو SUV است اما کیا و هیوندای هنوز خودرو SUV کامل ندارند و تمامی شاسی بلندهای آنها کراس اوور هستند.

سانگ یانگ تورس یک خودرو رقابتی

سانگ یانگ تورس در بخش های مختلف با دیگر کراس اوورهای کره ای محصولی رقابتی به نظر می رسد. چه از نظر طراحی و چه قیمت که این دومی شانس بالایی برای آن در بازارهای دیگر ایجاد خواهد کرد. قیمت سانگ یانگ تورس 21 هزار دلار در مدل پایه و 24 هزار دلار در مدل فول است که در مقایسه با خودروهای همکلاسش در کیا و هیوندای دست بالا را خواهد داشت.

سانگ یانگ تورس گزینه خوب برای واردات به ایران

سانگ یانگ تورس از قضا دارای شرایطی است که آن را به یک گزینه قابل قبول برای بازار ایران تبدیل می کند. سانگ یانگ تورس هم قیمتی دارد که زیر سقف 25 هزار دلاری است که گفته می شود برای واردات خودرو به ایران در نظر گرفته شده و همچنین موتور 1500 سی سی دارد که البته حجم دقیق آن چند سی سی کمتر بوده و عملا آن را در ردیف تعرفه واردات خودروهای زیر 1500 سی سی خواهد برد. به این ترتیب سانگ یانگ تورس می تواند یک رقیب جدی برای خودروهای کراس اوور چینی حال حاضر بازار ایران باشد.

طراحی بدنه سانگ یانگ تورس

خودرو سانگ یانگ تورس خیلی زود و در همان نگاه اول مشخص است که از خودروهای مختلفی کپی برداری شده است. مثلا جلو پنجره آن شبیه هامر جدید و تا حدی جیپ است، قسمت کناره ها و پایین سپر آن از تویوتا bZ4X وام گرفته شده و قسمت عقب خودرو شباهت بسیار زیادی به رنجروور دارد.

با این همه طراحان سانگ یانگ تورس توانسته اند این مجموعه کپی برداری در یک قالب قابل قبول و چشم نواز جمع کنند.

سانگ یانگ تورس

موتور دور از انتظار سانگ یانگ تورس

شاید عجیب ترین بخش سانگ یانگ تورس موتور 1500 سی سی آن باشد که البته با توربوشارژر توانسته اند قدرت آن را به 168 اسب بخار برسانند. خروجی گشتاور موتور سانگ یانگ تورس هم 280 نیوتن متر است. در این خودرو از گیربکس اتومات 6 سرعته نیز استفاده شده است.

سانگ یانگ تورس

برگ برنده سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ تورس شاید ابهت کیا تلوراید یا زیبایی طراحی داخلی هیوندای پالیسید را نداشته باشد اما برگ برنده آن در سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک 4WD و مجهز به قفل دیفرانسیل است. در حالی که در کراس اوورهای کنونی کیا و هیوندای با سیستم چهارچرخ محرک AWD رو به رو هستیم که در مسیرهای ناهموار و به قول معروف آفرودی عملکرد 4WD را ندارد.

سانگ یانگ تورس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها