کد خبر : 77499

تیونینگ آئودی RS3 با خروجی 500 اسب بخاری

تیونینگ آئودی RS3 با خروجی 500 اسب بخاری

شرکت تیونینگ آلمانی منهارت، پس از کار روی چند پروژه بی ام و و مرسدس، اکنون روی یکی از خودرو‌های آئودی کار کرده است. مدل استاندارد آئودی RS ۳ اسپرت بک، به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر مجهز بود که می‌توانست ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند، اما حالا در نسخه تیونینگ، قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار قدرت رسیده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت نیاز به یک سیستم ترمز قوی برای متوقف شدن دارد و به همین خاطر، این شرکت تیونینگ اقدام به نصب دیسک‌های ترمز با قطر ۳۸۰ میلی متری کرده است.  

موتور بنزینی تقویت‌شده از طریق سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ که کنترل سوپاپ دارد، بهتر عمل می‌کند.  

همچنین روی این مدل رینگ‌های ۲۰ اینچی تیونر سوار شده‌اند تا به بهبود ظاهری و افزایش کارایی خودرو کمک کنند. تصاویری از فضای داخلی ارائه نشده، اما احتمالا نسبت به نسل قبل، کابین شیک تری داشته باشد.

 

RS3؛ خودرویی 500 اسب بخاری از آئودی

 
آئودی اعلام کرده نسخه آمریکایی این خودرو قادر است تا در ۳.۶ ثانیه، به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و نسخه اروپایی هم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، نیاز به ۳.۸ ثانیه زمان دارد.
 

RS3؛ خودرویی 500 اسب بخاری از آئودی

 

تیونر هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص میزان گشتاور تولیدی پیشرانه‌ این خودروی تیونینگ شده اعلام نکرده، اما گشتاور مدل استاندارد این خودرو ۴۸۰ نیوتن متر است و این مدل تیونینگ شده، مطمئنا گشتاور بیشتری دارد. این خودرو نیز دارای تغییراتی در ظاهر نسبت به نسل قبل است که می توان به اسپویلر جلو، جلوپنجره‌ جدید با لوگوی RS۳ و زیر سپر عقب اشاره کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها