کد خبر : 77307

ترجمه آمریکایی تویوتا لندکروز می شود تویوتا سکویا

ترجمه آمریکایی تویوتا لندکروز می شود تویوتا سکویا

شاید باورش سخت باشد اما با تویوتا لندکروز ، این خودروساز ژاپنی در حال از دست دادن سهم بازار خود در بازار آمریکا بود. تویوتا لندکروز نیاز به یک جانشین در این بازار مهم برای خودروسازان جهان داشت. جانشینی که چیزی غیر از تویوتا سکویا نبود.

به گزارش خودروتک، برخلاف بازار اروپا که بزرگترین محصول تویوتا در آن تویوتا پرادو است و اساسا اروپایی ها به پرادو تویوتا لندکروز می گویند، در بازار آمریکا تویوتا لندکروز اصلی هم یک خودرو کوچک به حساب می آید.

اینگونه بود که به دلیل کاهش فروش، از سال گذشته تویوتا تصمیم گرفت تا عرضه لندکروزر را در آمریکای شمالی متوقف کرده و به جای آن تمرکز خود را روی جا انداختن تویوتا سکویا بگذارد. تا بلکه از این راه بتواند بخشی از بازار SUVهای فول سایز در آمریکا را به دست آورد.

تفاوت تویوتا سکویا یا تویوتا لندکروز

اما چرا تویوتا امیدوار است مدل سکویا بتواند ناکامی مدل لندکروز را جبران کند؟ همه چیز به اندازه و مشخصات فنی باز می گردد. یکی از ویژگی های بازار آمریکا این است که خودروهای شاسی بلند باید علاوه بر همکلاس های خودشان با وانت های پیکاپ غول پیکر آمریکایی هم رقابت کنند. از سوی دیگر در بازار آمریکا خودرو اغلب بر حسب کاربرد خریداری می شود. یعنی خودروهای شاسی بلند تنها به صرف علاقه به سوار شدن مثلا لندکروز خریداری نمی شوند بلکه مصارفی مانند استفاده برای کشاورزان، شکارچیان و آفرودنوردان دارند.

تویوتا سکویا جانشین تویوتا لندکروز در بازار آمریکا

تویوتا سکویا نسخه تقویت شده تویوتا لندکروز

تویوتا سکویا روی همان پلتفرم تویوتا لندکروز ساخته شده است و حتی از گیربکس 10 سرعته اتومات کاملا مشابه لندکروز هم بهره می برد. با این حال موتور 3400 سی سی 6 سیلندر آن که به 2 توربوشارژر مجهز است در کنار یک موتور الکتریکی می تواند 437 اسب بخار قدرت تولید کند که 30 اسب بخار از قویترین نسخه تویوتا لندکروز بیشتر است.

اما اصل تفاوت به ابعاد بدنه و همچنین سیستم تعلیق قدرتمندتر تویوتا سکویا باز می گردد. ابعاد بدنه بزرگتر ابهت بیشتری به تویوتا سکویا داده تا بتواند در کنار رقبایی مانند کادیلاک اسکلید، فورد F250 و دوج رم 1500 عرض اندام کند و سیستم تعلیق قویتر آن توانایی آفرود آن را نسبت به لندکروز افزایش داده است.

در حالی که طول تویوتا لندکروز نسل جدید 4 متر و 95 سانتیمتر است، نسل جدید تویوتا سکویا طولی برابر 5 متر و 40 سانتیمتر دارد. 

تویوتا سکویا جانشین تویوتا لندکروز در بازار آمریکا

تویوتا سکویا جانشین تویوتا لندکروز در بازار آمریکا

تویوتا سکویا جانشین تویوتا لندکروز در بازار آمریکا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها