کد خبر : 77171

تویوتا کرولا GR | تقویت پرفروش ترین خودروی دنیا

تویوتا کرولا GR | تقویت پرفروش ترین خودروی دنیا

شرکت تویوتا از محصول جدید GR کرولا خود در حالی رونمایی کرد که قرار است این خودرو به صورت محدود عرضه شده و تنها ۲۰۰ نمونه محدود آن در ایالات متحده، طی زمستان امسال به فروش برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، به تازگی از یک نسخه ویژه دو صندلی محصول جدید تویوتا GR کرولا با مجموعه ای از تغییرات اساسی نسبت به نمونه های پیشین رونمایی شده است. این تغییرات شامل کاهش وزن و ارتقاء قدرت است.

گفتنی است در حال حاضر نسخه جدید GR Corolla Morizo با شعار « یک انرژی رام نشده » فقط در ۲۰۰ نسخه در ایالات متحده عرضه شده و خبری از فروش آن در سایر نقاط جهان نیست.

تویوتا با ساخت این نسخه GR  از سیاست هود در نسخه هات هاچ مخصوص ایالات متحده عقب نشینی نکرده است و به محصول جدید خود آن شاسی سفت تر، لاستیک های چسبنده میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2، چرخ های فورج شده، کانال های ترمز جلو و کمک فنرهای تک لوله ای جدیدی را به نام کاهش زمان بخشیده است.

طراحان تویوتا همچنین در کرولای جدید خود صندلی ‌های عقب را حذف کرده اند که این عمل به همراه سایر اقدامات کاهش جرم باعث کاهش وزن ۳۰ کیلوگرمی خودرو شده است.به گزارش سیناپرس، در حال حاضر GR Corolla Morizo  ۱۴۴۰ کیلوگرم بوده و مانند آلفارومئو جولیا GTA و جگوار XE SV Project 8 طراحی شده  و علی رغم نداشتن صندلی های عقبی،  کرولا GR دو سرنشینه درهای عقب خود را حفظ می کند.

به گزارش سیناپرس، موتور این خودرو نیز نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته و GR Corolla Morizo با یک نسخه کمی تقویت شده از موتور 1.6 لیتری که در کرولا استاندارد GR یافت می شود، گشتاور را برای شتاب بهتر در دورهای متوسط به بالا افزایش می دهد. 

این خودرو دارای ۳۰۰ اسب بخار قدرت بوده و هر دو محور آن مانند تویوتا GR یاریس از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی هدایت می شود. این محصول جدید همچنین عملکرد گیربکس دستی هوشمند تویوتا  IMT  را حفظ می‌ کند که این توانایی برای کاهش دنده‌ های نرم‌ تر با دور موتور مطابقت دارد.

در طراحی فنی کرولای جدید، ضرایب دنده های اول، دوم و سوم نیز به هم نزدیک شده اند که این موضوع به گفته تویوتا شتاب کلی خودرو را افزایش داده، عملکرد را بهبود بخشیده و احساس خوشایند درگیر شدن با دنده را به راننده القا می کند.

به گزارش سیناپرس، انتظار می رود که نسخه موریزو نسبت به GR کرولا استاندارد که طی ۵ ثانیه از نقطه سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد، شتاب بیشتری داشته باشد هرچند هنوز سرعت و شتاب این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است.

در داخل اتاق، یک فضای داخلی متمرکز شامل صندلی های راحتی طراحی شده است که با جیر مشکی پوشانده و با دوخت قرمز به پایان رسیده است. نمایشگر کنترل آب و هوا و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی این محصول دارای کنترل صوتی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها