کد خبر : 77074

سرانجام مازراتی MC20 رونمایی شد

سرانجام مازراتی MC20 رونمایی شد

مازراتی نمونه‌ای روباز از سوپرکار خود، MC20 رونمایی کرد. این مدل گران‌ترین ماشین کارخانه ایتالیایی است و مازراتی می‌گوید ساخت آن نشانه‌ای دیگر از تغییر دیدگاه کارخانه است.

به گزارش خودروتک ، مازراتی MC۲۰ روباز با پسوند "چلو" (Cielo) یا آسمان به زبان ایتالیایی، از مدل کوپه متمایز شده است. مدل کوپه MC۲۰ پارسال به بازار عرضه شد و مازراتی می‌گوید تا کنون ۱۰۰۰ دستگاه از آن فروخته است.

MC۲۰ روباز سقف شیشه‌ای دارد که در پشت صندلی راننده مخفی است و در ۱۲ ثانیه باز و بسته می‌شود. شیشه سقف از مواد الکتروکرومیک ساخته شده و می‌توان آن را با فشار یک دکمه مات یا شفاف کرد.

ظاهر ماشین به جز سقف، بسیار به مدل کوپه شبیه است و درها هم مانند آن رو به بالا باز می‌شود تا نشستن و بیرون آمدن از ماشین راحت‌تر باشد. قدرت موتور MC۲۰ روباز ۶۳۰ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش حدود ۳ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است.

مازراتی عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است و قرار است با محصولات جدیدش از یک سو کارخانه‌هایی نظیر فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد و از سوی دیگر رقیبی برای خودروسازان لوکس آلمانی باشد.

قیمت MC۲۰ روباز ۲۶۰ هزار یورو (۲۸۰ هزار دلار) است. با این قیمت مازراتی از محصولات مشابه فراری و لامبورگینی گران‌تر است. این شرکت می‌گوید می‌تواند هر سال در مجموع حدود ۱۴۰۰ دستگاه از مدل کوپه و روباز در کارخانه‌اش در ایتالیا تولید کند.

داویده گراسو، مدیر جدید مازراتی می‌گوید این کارخانه برای سودآوری به جای فروش بیشتر به تولید محصولات گران‌تر و با کیفیت روی آورده و MC۲۰ دلیلی بر موفقیت این استراتژی است. شرکت پس از عرضه مدل کوپه MC۲۰ توانست ضرر ۹۱ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۰ را به سود ۱۰۳ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۱ تبدیل کند.

مازراتی به تازگی یک مدل شاسی‌بلند به نام گریکاله هم به بازار عرضه کرده است. مدل بعدی کارخانه، نسل جدید گرن‌توریزمو است که قرار است علاوه بر موتور بنزینی با موتور الکتریکی هم ساخته شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها