کد خبر : 76700

مرسدس بنز ویژن AMG رونمایی شد

مرسدس بنز ویژن AMG رونمایی شد

مرسدس بنز از خودروی مفهومی الکتریکی جدید خود به نام Vision AMG پرده برداشت.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودرویی اسپرت که قرار است تحت برند AMG و مجهز به مشخصات و قابلیت‌هایی درخور توجه عرضه شود. این کوپه چهار در، از فاصله بین محورهای بلند بهره می‌برد و در رنگ‌آمیزی آن از رنگ نقره‌ای با رگه‌هایی از آبی استفاده شده است.

شاید جالب باشد که بدانید که این طراحی رنگ، Vision AMG را به خودروی فرمول وان تیم مرسدس AMG پتروناس بسیار نزدیک می‌کند. جالب‌تر آنکه شیشه‌های کناری و شیشه‌های عقب این خودرو نیز به رنگ نقره‌ای بدنه هستند که البته با توجه به الگوی شش ضلعی این طراحی، رانندگان همچنان می‌توانند جاده را ببینند.

خودروی الکتریکی Vision AMG، اولین خودروی الکتریکی تحت برند AMG محسوب می‌شود که در کنار دیگر مدل‌های الکتریکی EQS و EQE قرار خواهد گرفت. تا به این لحظه، مرسدس بنز اطلاعات بیشتری را در خصوص این خودرو منتشر نکرده است.

Vision AMG

 

همچنین جزییات مربوط به عملکرد این محصول نیز سر به مهر باقی مانده اما اعلام شده که Vision AMG به موتور Axial Flux شرکت یاسا که برای تولید موتورهای الکتریکی با مرسدس بنز وارد همکاری شده، مجهز خواهد بود.

گفته می‌شود که نتیجه این همکاری منجر به تولید موتورهای الکتریکی سبک و فشرده‌تر از موتورهای الکتریکی سنتی خواهد شد. این خودروساز هنوز حرفی درباره قیمت این محصول نزده اما اعلام شده که نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.

مرسدس بنز در دسامبر گذشته، سرمایه‌گذاری اولیه در تولید خودروهای الکتریکی را برابر با ۶۳.۶ میلیارد دلار عنوان کرد که رقم خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود و قرار است این میزان بودجه، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ برای توسعه نسل جدید خودروهای این شرکت هزینه شود.

همچنین این شرکت در هفته گذشته رسما اعلام کرد که با شرکت Sila Nanotechnologies که در زمینه تولید باتری فعالیت دارد، وارد همکاری شده و تا بتواند با بهره‌گیری از دانش مهندسان این شرکت، باتری‌های آند-سیلیکونی را برای خودروهای الکتریکی خود تولید کند.

طبق برآوردهای این شرکت، باتری آند-سیلیکونی متراکم که نتیجه این همکاری خواهد بود، می‌تواند بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت بیشتری را نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی که این روزها در اغلب خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود، به ارمغان آورد.

خودروی الکتریکی مفهو‌می‌ مرسدس بنز Vision AMG رونمایی شد

خودروی Vision AMG یکی از سه پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی مرسدس بنز خواهد بود که در کنار پلتفرم‌های MB. EA برای خودروهای متوسط و بزرگ و Van. EA برای خودروهای تجاری سبک عرضه خواهد شد.

این خودروساز آلمانی پیشتر اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، تمامی‌خودروهای تولیدی این شرکت از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها