کد خبر : 7639

قوی ترین محصول لکسوس مشتری ندارد!

قوی ترین محصول لکسوس مشتری ندارد!

لکسوس LFA سال ۲۰۱۲ از خطوط تولید این کمپانی رخت سفر بربست اما همچنان تعدادی از ۵۰۰ دستگاه تولیدی از این خودرو به دنبال مشتری می‌گردند!

به گزارش خودروتک، در سال ۲۰۱۶، ۵، در سال ۲۰۱۷ ۳ و در سال ۲۰۱۸ ۲ دستگاه از این خودرو سوپراسپرت در آمریکای شمالی به فروش رفته است. لکسوس LX را می‌توان یکی از بهترین هایپرکارهای دهه گذشته نامید و اینکه همچنان تعدادی از انواع صفرکیلومتر این خودرو برای عرضه در نمایندگی‌های لکسوس باقی مانده خود داستان جالبی است.

یک سال و نیم پیش لکسوس اعلام کرد ۱۲ دستگاه از این خودرو هنوز در نمایندگی‌های برند لوکس تویوتا موجود هستند و اگر آمار سطر بالا را از این تعداد کسر کنیم به رقم ۷ دستگاه LFA بافیمانده خواهیم رسید.

قیمت امروزی

این خودرو افسانه‌ای که می‌توان در آینده نسبتا نزدیک به آن لقب یک هایپرکار کلاسیک-مدرن داد، در ابتدای عرضه ۴۵۰ هزار دلار قیمت داشت و پس از چندی بهای مدل‌های کارکرده آن به ۳۵۰ هزار دلار رسید. البنه امروز می‌توان نسخه‌های تمیز این خودرو را با قیمت ۵۰۰ هزار خریداری کرد.

 

روحیه مدرن

سوپراسپرت لوکس تویوتا از تکنولوژی‌های مدرنی بهره‌مند است که هنوز نیز قدیمی نشده‌اند و همچنان می‌تازند. همچنین به پیشرانه این خودرو می‌توان لقب خوش‌صداترین موتور تاریخ را داد. این پیشرانه‌ تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر و ۴٫۸ لیتر حجم دارد و قادر است قدرتی معادل ۵۵۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۸۰ نیوتن‌متر راهی چرخ‌های عقب خودرو کند. این نیرو توسط یک جعبه‌دنده نیمه اتوماتیک به لاستیک و آسفالت پیست و خیابان منتقل می‌شوند.

جالب است بدانید دورگیری این پیشرانه جذاب و پرقدرت آنقدر بالاست که لکسوس نتوانسته از دورشمار آنالوگ برای آن بهره ببرد و در دورانی که هنوز استفاده از دورشمار دیجیتالی چندان مرسوم نبود، به ناچار از دورشمار دیجیتالی بهره ببرد.

 

بسیاری از کارشناسان و کلکسیون‌داران ابرخودروها صدای موتور این خودرو را به یکی از جذاب‌ترین سمفونی‌ها در میان هایپرکارهای دهه گذشته تشبیه کرده‌اند.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها