کد خبر : 75790

شرکت ولتا تراکس دو کامیون برقی ولتا زیرو را رونمایی کرد

شرکت ولتا تراکس دو کامیون برقی ولتا زیرو را رونمایی کرد

استارت‌آپ خودروهای الکتریکی تجاری ولتا‌تراکس از دو مدل کامیون کوچک‌تر با آلایندگی صفر رونمایی کرد؛ خودروهایی که تولید آنها در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، شرکت ولتا‌تراکس مستقر در استکهلم که در بریتانیا نیز فعالیت می‌کند، اعلام کرد ناوگانی از خودروهای آزمایشی از جمله کامیون‌‌‌های ۵/ ۷تنی و ۱۲تنی خود را در سال ۲۰۲۴ برای مشتریان عرضه خواهد کرد.

 مدل‌‌‌های جدید به ولتا زیرو این استارت‌آپ ملحق می‌‌‌شوند؛ یک کامیون ۱۶تنی تمام‌الکتریکی که تولید آن اواخر امسال آغاز‌می‌شود و یک مدل ۱۸تنی که باید در سال ۲۰۲۳ تولید شود. ولتاتراکس در ماه فوریه اعلام کرد که ۲۳۰میلیون یورو (۲۴۷میلیون دلار) برای تامین بودجه راه‌‌‌اندازی تولید ولتازیرو در اواخر سال ۲۰۲۲ جمع‌‌‌آوری کرده است.

به نقل از رویترز، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تردد کامیون‌‌‌های بیش از ۵/ ۷تن را در روزهای یکشنبه یا تعطیلات ممنوع کرده‌‌‌اند و شهرهایی مانند آمستردام به کامیون‌‌‌های بیش از این وزن اجازه نمی‌‌‌دهند در خیابان‌‌‌ها و پل‌‌‌های قدیمی تردد کنند.

همچنین، برخی از شهرهای اروپایی برای خودروهای دیزلی محدودیت در نظر گرفته‌اند. ولتاتراکس قصد دارد ۵‌هزار کامیون در سال ۲۰۲۳ تولید کند و تیراژ سالانه را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷‌هزار دستگاه برساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها