کد خبر : 75277

این هم از تویوتا BZ4X برقی

این هم از تویوتا BZ4X برقی

کمپانی‌های خودروسازی زیادی وارد عرصه تولید خودروهای برقی شده‌اند. اما ورود تویوتا، پرفروش‌ترین خودرو آمریکا، به این عرصه نقطه عطفی در این صنعت به شمار می‌آید.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، کمپانی‌های خودروسازی زیادی وارد عرصه تولید خودروهای برقی شده‌اند. اما ورود تویوتا، پرفروش‌ترین خودرو آمریکا، به این عرصه نقطه عطفی در این صنعت به شمار می‌آید و باعث می‌شود این نسل از خودروها همه‌گیرتر شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت تویوتا در آمریکا توجه به خواسته مشتریان است. تقریبا چیزی در این خودروها وجود ندارد که راننده نتواند یاد بگیرد یا به آن عادت کند.

شاید جای تعجب باشد که خودروسازی مانند تویوتا هنوز هیچ خودرو برقی تولید نکرده است اما با وجود اینکه تویوتا یکی از پیشگامان تولید خودروهای هیبریدی است تا به امروز هیچ خودرو تمام برقی معرفی نکرده بود. کمپانی‌های دیگری مانند تسلا، نیسان، جنرال موتورز، فورد، فولکس واگن، آئودی، بی‌ام‌دبلیو، هیوندای، کیا و… همگی در تولید این خودروها گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

به نقل از سی‌ان‌ان، دو مدل خودرو برقی در کارخانه تویوتا تولید شد که یکی از آنها همان شاسی بلندهای مدل Rav4 بود که به باتری‌ها و موتورهای برقی مجهز شده بود. مدل بعدی همان خودرو بود اما با تجهیزات خودروهای تسلا ساخته شده بود نه قطعات تویوتا. در کل تویوتا رویکرد محافظه کارانه‌تری نسبت به تولید خودرو برقی داشت.

اما مدل BZ4Xیک مدل تمام برقی است که با همکاری سوبارو مهندسی شده است. سوبارو نیز مدل برقی سولترا را ارائه داد که از نظر فنی و حتی ظاهری شبیه به مدل تویوتا است. صفر تا صد این خودرو هفت ثانیه است. با هر بار شارژ کردن ۴۰۵ کیلومتر می‌توان با آن رانندگی کرد و حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

صفحه نمایش BZ4X مانند دیگر خودروها بزرگ است اما نه تا حدی که راننده برای دسترسی به نقاط مختلف مجبور باشد خود را به سمت صفحه بکشد. فنربندی منحصر به فرد این خودرو رانندگی را لذت بخش می‌کند. حتی با وجود باتری‌های سنگین و ارتفاع زیاد تعلیق خوبی به راننده ارائه می‌دهد. رانندگی با BZ4X لذت بخش و هیجان انگیز است.

یکی از عجیب‌ترین قسمت‌های طراحی بدنه رنگ مشکی گلگیرهای خودرو بود. این طراحی در همه مدل‌های BZ4X وجود دارد. دلیل این انتخاب متمایز کردن این خودرو برقی از سایر خودروهای بنزینی تویوتا بود. احتمالا تا چند سال دیگر این مدل‌ها یک رنگ شوند و دیگر رنگ گلگیرهایشان متفاوت نباشد.

قیمت این خودرو برای مدل دیفرانسیل جلو از ۴۲ هزار دلار شروع می‌شود. کسانی که  جزو خریداران اولیه باشند از اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ دلاری خودروهای برقی استفاده می‌کنند. این اعبتار تا ۲۰۰ هزار نفر برای هر خودرو برقی جدیدی که وارد بازار می‌شود به مشتریان تعلق می‌گیرد. اما هر شخص فقط می‌تواند یک بار از این اعتبار استفاده کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها