کد خبر : 75100

اولین جزئیات از کیا EV6 GT

اولین جزئیات از کیا EV6 GT

کیا EV6 GT جدید قدرتمندترین مدل این برند تاکنون است – اما به گفته مدیر توسعه این شرکت، یک تور بزرگ واقعی با درجه بالایی از تطبیق پذیری خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نسخه جدید کراس اوور کیا EV6 این شرکت کره‌ای دارای پیشرانه الکتریکی دو موتوره با خروجی ترکیبی 577 اسب بخار و گشتاور 546 پوند فوت است که در نتیجه شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت است.

اما آلبرت بیرمن، رئیس بازنشسته تحقیق و توسعه هیوندای موتور، که اکنون به عنوان مشاور این شرکت خدمت می کند، قول داد که EV6 GT “یک GT واقعی خواهد بود”.

ما GT را با استینگر شروع کردیم، و GT همیشه بهترین مدل خط است. این ماشین برای پیست مسابقه نیست، داستان متفاوتی است. این برای تورهای مسافت طولانی طراحی شده است و سرعت خوبی را ارائه می دهد، در حالی که رانندگی لذت بخش است.

بیرمن اصرار داشت که نسخه عملکرد GT در برنامه اولیه محصول EV6 وجود ندارد و توسعه کاملاً در داخل توسط مهندسان شرکت انجام شده است، زمانی که شرکت شروع به درک امکانات E-GMP کرد.

EV6 GT از موتورهای الکتریکی مشابه نسخه های با مشخصات EV6 معمولی استفاده می کند. در حالی که واحد جلو 214 اسب بخار معمولی را تولید می کند، خروجی موتور عقب با استفاده از یک اینورتر دوم قدرت تغذیه به آن به 362 اسب بخار افزایش یافته است. این دستگاه همچنین دارای آخرین نسخه دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD گروه موتور هیوندای است که قدرت را بین چهار چرخ متعادل می کند.

GT باتری 77.6 کیلووات ساعتی EV6 را حفظ کرده و با راندمان 2.7 مگاپیلووات ساعت مسافت رسمی 263 مایل را دارد. همانند سایر مدل‌های E-GMP، EV6 GT قابلیت شارژ فوق‌العاده سریع را دارد و 10 تا 80 درصد شارژ آن 18 دقیقه طول می‌کشد.

بیرمن اشاره کرد که پلتفرم سفارشی E-GMP الکتریکی گروه هیوندای موتور “پایه ای فوق العاده برای شروع” برای یک خودروی پرفورمنس است و افزود: “این پلت فرم نیازی به تغییرات اساسی نداشت زیرا می تواند این سطح از قدرت را تحمل کند.” مهندسان کیا بازوهای کنترلی اضافی را به محور جلو اضافه کردند تا به سیستم آزادی بیشتری بدهند و همچنین تنظیم خاصی روی فرمان و دمپرهای تطبیقی ​​انجام دادند. تمرکز بر تعادل عملکرد با راحتی در سرعت های بالا بود.

همچنین یک حالت اختصاصی GT Drive وجود دارد که از طریق دکمه ای روی فرمان فعال می شود که موتورها، ترمز، فرمان، سیستم تعلیق، e-LSD و کنترل پایداری الکترونیکی را برای عملکرد بهینه می کند.

موتورهای ارتقا یافته و ترفندهای عملکردی نیز در هیوندای Ioniq 5 N آینده استفاده خواهند شد، اما بیرمن اصرار داشت که آزادی که شاسی E-GMP ارائه می دهد به این معنی است که خودروها ویژگی های بسیار متفاوتی خواهند داشت. او گفت: “EV6 GT هنوز هم فضای خوبی برای داشتن خودروهای سرگرم کننده بسیار متفاوت از سایر برندها به ما می دهد.” Ioniq 5 N قرار است رویکرد هاردکورتری را در پیش بگیرد.

در حالی که پیشرانه و تنظیمات خودرو به شدت بازسازی شده است، تغییر طراحی EV6 GT نسبتا محدود است. یک کاپوت تاشوی منحصر به فرد، سپرهای جلو و عقب، یک اسپویلر کوچک هوا در عقب، نزدیک کالیپرهای ترمز و رینگ های آلیاژی 21 اینچی ویژه وجود دارد. در داخل دستگاه، صندلی‌های سطلی با تزئینات جیر و عناصر طراحی GT خاص به دست می‌آید

EV6 GT قرار است اواخر امسال به فروش برسد. قیمت هنوز تعیین نشده است، اما بالاتر از قیمت اولیه 53595 پوندی EV6 GT-Line دو موتوره خواهد بود. با این حال، بیرمن به شوخی گفت: “اگر می خواهید چیزی مشابه با روح GT مانند این ماشین داشته باشید، باید بیش از دو برابر پول خرج کنید. بنابراین می‌توانید یک EV6 GT برای هفته به رنگ خاکستری داشته باشید و سپس یکی با رنگ روشن برای آخر هفته».

سواری کیا EV6 GT

اولین طعم اتوکار از EV6 GT از روی صندلی سرنشین، با آلبرت بیرمن، مربی توسعه کیا، پشت فرمان بود. اگرچه بیرمن احتمالاً برای این کار واجد شرایط بیش از حد است، در یک مسیر آزمایشی کوتاه که عمدتاً از اتوبان آلمان تشکیل شده بود، ما نمی‌توانیم بینش‌های چشمگیر زیادی ارائه کنیم.

آنچه می توانیم به شما بگوییم: EV6 GT به طرز چشمگیری سرعت می گیرد و بدون دردسر در سرعت های بالا حرکت می کند. بیرمن اصرار دارد که این خودرو تمام نشده است و آن را “ترکیبی از نمونه اولیه و پیش تولید” توصیف می کند. با این حال، احساس آرامش و آرامش می کند، و بیرمن همچنین نشان می دهد که چگونه یاد گرفته است که از سیستم بازیابی انرژی I-pedal برای کمک به رانندگی با سرعت بالا استفاده کند. هنگامی که او حالت های رانندگی را تغییر می دهد، می توانید تفاوت را در حالت حرکتی خودرو احساس کنید، اما حتی در حالت GT سواری بیش از حد سفت به نظر نمی رسد، زیرا صندلی های سطلی پوشاننده به آن کمک می کند.

ما باید آن را رانندگی کنیم تا مطمئن شویم، اما مطمئناً احساس می‌شود که خودروی جدید با عملکرد «گرند تورر» اخلاق را پذیرفته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها