کد خبر : 74963

ایلان ماسک سرانجام زمان عرضه تسلا سایبرتراک را اعلام کرد

ایلان ماسک سرانجام زمان عرضه تسلا سایبرتراک را اعلام کرد

ماسک به طور رسمی وعده Cybertruck و Tesla Semi را در سال ۲۰۲۳ داده است. سایبر تراکی ضد گلوله که البته در مراسم رونمایی، شیشه آن شکست! این پیکاپ تسلا که طراحی خاصش همزمان طرفدارن و منتقدان زیادی را جذب کرده است، بنا بر گفته های ماسک قرار است در سال ۲۰۲۳ در یکی از پرتیراژ ترین کارخانه های تسلا، تولید شود.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین، ماسک وعده داده‌است که شرکتش در سال ۲۰۲۳ به تعداد تولیدی برسد که هیچ شرکتی قبلا آن را تجربه نکرده است. او همچنین اعلام کرده است که در میان محصولات آینده، «ربات ‌اکسی که کاملاً آینده‌نگر به نظر می‌رسد» و ربات تسلا ،Optimus، خواهد بود که به ایجاد «عصر فراوانی کمک می‌کند که جهان را تا حدی متحول خواهد کرد».

Cybertruck حتی با سه موتور الکتریکی هم در دسترس خواهد بود. در حالی که کامیون های تک موتوره دیفرانسیل عقب هستند، مدل های دو و سه موتوره دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند. تسلا ادعا می‌کند که این مدل در ۶.۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش به ۱۱۰ مایل در ساعت می‌رسد. طبق گزارش ها، سایبرتراک دو موتوره تنها در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن ۱۲۰ مایل در ساعت است.

کسانی که به دنبال بهترین عملکرد هستند از مدل سه موتوره استفاده می کنند، که تسلا می گوید اساساً از صفر به ۶۰ مایل در ساعت در ۲.۹ ثانیه  با حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت تله پورت می کند. همه سایبرتراک ها دارای یک سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم هستند که می تواند در حین حرکت بالا یا پایین بیاید و تا ۱۶ اینچ فاصله از زمین را فراهم می کند. این را به رویکرد ۳۵ درجه و زوایای خروج ۲۸ درجه اضافه کنید و پیکاپ تسلا می تواند یک ماشین آفرود فوق العاده باشد.

تسلا ظرفیت باتری‌هایی را که انرژی پیکاپ برقی آن را تامین می‌کند، فاش نکرد. با این حال، همه مدل ها دارای کابل شارژ ۲۵۰ کیلوواتی خواهد بودکه به شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا نیز دسترسی خواهد داشت که برد حرکتی آنها بسته به تعداد موتورها متفاوت است، تسلا ادعا می کند که مدل تک موتور دارای برد بیش از ۲۵۰ مایل است، موتورهای دوگانه دارای برد بیش از ۳۰۰ مایل هستند، و مدل سه موتوره باید بیش از ۵۰۰ مایل را ارائه دهد.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های استاندارد فاش نشده‌اند، اولین تصاویر منتشر شده یک داشبورد دال مانند را نشان می‌دهند که تنها توسط یک صفحه لمسی بزرگ احاطه شده است، به نظر می رسد فرمان مربعی آن دارای نوعی صفحه نمایش نورانی باشد، اما هنوز هیچ چیزی تایید نشده است. Cybertruck همچنین می‌تواند تا ۶ نفر را در خود جای دهد و تخت بار ۶.۴ فوتی آن ۱۰۰ فوت مکعب حجم دارد. همچنین دارای یک درب عقب کشویی زیبا است که به عنوان یک سطح شیب دار برای بارگیری چهار چرخ و موتورسیکلت ها عمل می کند.

همه مدل دارای ویژگی بحث برانگیز Autopilot خودران تسلا خواهد بود، و این شرکت می‌گوید که گزینه Full Self-Driving را با قیمت ۷۰۰۰ دلار ارائه می‌کند. همچنین انتظار می رود که سایر فناوری های کمک راننده نیز ه در دسترس باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها