کد خبر : 74829

بوگاتی شیرون Sur Mesure | ناقابل 3.5 میلیون دلار

بوگاتی شیرون Sur Mesure | ناقابل 3.5 میلیون دلار

این هایپرکار که در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی شد، یکی از سریع‌ترین خودروهایی محسوب می‌شود که این برند فرانسوی تا به حال ساخته است.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری ، یکی از خودروهای مشتریان شیرون سوپر اسپورت با طراحی منحصربه‌فرد با برنامه سفارشی‌سازی Sur Mesure بوگاتی عرضه می‌شود.

این نقاشی سفارشی «Vagues de Lumière» نام دارد که با همکاری نزدیک مالک جدید و ناشناس آن و تیم Sur Mesure بوگاتی ساخته شده است.الگوی پیچیده نقاشی شده با دست، نحوه انعکاس نورها از بدنه این مدل را تقلید می‌کند.

جدای از این اعلامیه، بوگاتی همچنین تایید کرد که تمام اسلات‌های ساخت سوپر اسپورت پیش‌تر رزرو شده‌اند؛ این در حالی است که یک لیست انتظار بلندبالا نیز وجود دارد تا در صورتی که یکی از مشتریان پشیمان شد، شخص دیگری جای او را بگیرد.

تولید شیرون سوپر اسپورت تنها به ۹ نمونه محدود شده است که حتی از ۳۰ دستگاه شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰پلاس هم نادرتر است.

در مقایسه با شیرون معمولی، سوپر اسپورت دارای بدنه‌ای است که ۲۵ سانتی‌متر کشیده شده تا جریان هوای بهینه در سرعت‌های بالا را داشته باشد. موتور ۸ لیتری چهار توربو، ۱۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این مدل، ۷ درصد سریعتر از شیرون استاندارد است و می‌تواند در ۵.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی ۴۴۰ کیلومتر در ساعت است که طبق گفته بوگاتی بدون زحمت قابل دستیابی خواهد بود.برای تحمل این سرعت، هایپرکار به مجموعه‌ای از میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ سفارشی با کمربندهای تقویت‌شده، مجهز شده است.

شیرون سوپر اسپورت قیمتی در حدود ۳.۵ میلیون دلار دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها