کد خبر : 74629

ب ام و آلپینا B4 مدل 2023

ب ام و آلپینا B4 مدل 2023

آلپینا B4 2023 به عنوان یک بی ام و M4 Gran کوپه غیر رسمی شناخته می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در آوریل سال گذشته، بی ام و گفته بود که قصد ندارد نسخه M از سری ۴ گرن کوپه را به بازار عرضه کند. آلپینا، برندی که اکنون متعلق به بی ام و است، به این نتیجه رسیده که باید یک نسخه سریع تر از این کوپه چهار درب را تولید کند و اکنون آماده است تا از B۴ گرن کوپه ۲۰۲۳ رونمایی کند.

 از نظر ظاهری، احتمالاً بزرگترین تغییر مجموعه جدید چرخ‌های ۲۰ اینچی است. وزن هر چرخ فقط ۱۲ کیلوگرم است؛ به نظر می‌رسد سایر تغییرات بصری کوچکتر، از جمله اسپویلر جلو و اسپویلر عقب، کاملاً با کوپه چهار در شیک مطابقت دارند.

 زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر وجود دارد که حداکثر توان ۴۹۵ اسب بخار را ارائه می‌دهد که B۴ گرن کوپه را از نظر قدرت بین بی ام و M۳/M۴ معمولی و نسخه‌های قدرتمندتر Competition قرار می‌دهد. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سرعت  ۰-۱۰۰ کیلومتر فقط ۳.۷ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن  ۳۰۱ کیلومتر در ساعت است.

یکی دیگر از تغییرات ارتقاء سخت افزاری نسبت به کوپه استاندارد سری ۴ Gran به شکل تعلیق اسپرت آلپینا است. شرکت مستقر در Buchloe می‌گوید که تغییرات اساسی در سیستم تعلیق و کالیبراسیون شاسی ایجاد کرده و بدون به خطر انداختن راحتی سواری به سطح بالایی از دینامیک رانندگی دست یافته است.

به طور استاندارد، کوپه چهار درب از لاستیک‌های با عملکرد بالا پیرلی P Zero با کد سازنده ALP استفاده می‌کند که نشان می‌دهد که این لاستیک سفارشی است که به‌طور خاص برای B۴ گرن کوپه جدید ساخته شده است. به عنوان نکته جانبی، آلپینا استفاده از تایر‌های Pirelli Sottozero Series II ALP را برای رانندگی در زمستان توصیه می‌کند.

آلپینا در حال حاضر سفارشات B۴ جدید را می‌پذیرد و انتظار می‌رود اولین تحویل در جولای امسال آغاز شود. قیمت اولیه با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۹ درصدی آلمان ۹۱ هزار و ۸۰۰ یورو است که با نرخ‌های فعلی تبدیل به ۱۰۲ هزار دلار می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها