کد خبر : 74626

زمان عرضه کیا EV9 مشخص شد

زمان عرضه کیا EV9 مشخص شد

شرکت خودروسازی کیا (Kia) رسما اعلام کرد که نسخه تولیدی شاسی بلند الکتریکی EV9 در سال ۲۰۲۳ وارد بازار کشورهای اروپایی خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران، اگرچه هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه این محصول در بازار دیگر کشورهای جهان اعلام نشده اما احتمالا این انتظار برای علاقه‌مندان خودروهای الکتریکی در دیگر کشورها همانند آمریکا و کانادا، چندان طولانی نخواهد شد.

کیا همچنین مشخص نکرد که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی از این خودرو در این انتقال از مدل مفهومی‌به مدل تولیدی، تغییرخواهد کرد. با این حال، انتظار داریم که برخی از ویژگی‌های مدل مفهومی‌ همانند چرخ‌های بسیار بزرگ، ریل‌های سقف جمع‌شونده و حالت‌های نشستن شبیه به سالن را حذف کند.

به هر روی، اگر کیا صفحه نمایش ۲۷ اینچی و حتی پنل خورشیدی روی کاپوت را حفظ کند، عجیب نخواهد بود. نسخه تولیدی EV9 حتی ممکن است مشخصات ادعاشده توسط این شرکت در زمان رونمایی از مدل مفهومی‌را حفظ کند.

از جمله این مشخصات می‌توان به قدرت پیمایش ۴۸۰ کیلومتری و شارژ سریع ۳۵۰ واتی اشاره کرد که می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه، شارژ باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند. کیا همچنین اخیرا جزییاتی را در خصوص فناوری Automode خود برای شاسی بلند الکتریکی EV9 منتشر کرد که می‌تواند کنترل خودرو را در حین حرکت در بزرگراه‌ها در دست گیرد.

هنوز ناشناخته‌های زیادی در خصوص این محصول همانند قیمت آن وجود دارد. پ EV9 می‌تواند یکی از بهترین و مهمترین خودروهای الکتریکی امروزی باشد چرا که اغلب سلیقه‌های خریداران به سمت خودروهای کراس اور و شاسی بلند تغییر کرده است.

خودروی الکتریکی EV9 می‌تواند به کیا کمک کند تا رقابتی جدی را با شرکت‌های رقیبی همچون تسلا (مدل Y) و فولکس واگن (ID. 4) آغاز کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها