کد خبر : 74570

لوتوس Eletre | اولین ابر شاسی بلند برقی دنیا

لوتوس Eletre  | اولین ابر شاسی بلند برقی دنیا

نخستین Hyper-SUV الکتریکی جهان» این توصیف لوتوس از جدیدترین شاسی بلند Eletre است.

این اولین خودروی الکتریکی این برند نیست، زیرا این نقش قبلاً به هایپرکار Evija نسبت داده شده است، اما Eletre «نخستین وسیله نقلیه الکتریکی متناسب با سبک جدید زندگی» این شرکت است.

این لوتوس از نظر فنی اولین لوتوس چهار درب نیست، زیرا در اوایل دهه ۱۹۹۰، واکسهال کارلتون / اوپل امگا با توربو دوقلو توربو شش‌گانه خطی با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت معرفی شد که می‌توانست ۳۷۷ اسب بخار قدرت تولید کند.

 Eletre در بریتانیا ساخته نخواهد شد و در عوض، این شاسی بلند  قرار است در چین و در کارخانه جدیدی که شرکت مادر جیلی در ووهان ساخته است، مونتاژ شود.

این خودرو از معماری جدید لوتوس پریمیوم استفاده خواهد کرد که برای خودرو‌هایی با فاصله بین دو محور از ۲۸۸۹ تا ۳۱۰۰ میلی متر طراحی شده است؛ این خودرو باتری‌هایی با ظرفیت ۹۲ تا ۱۲۰ کیلووات ساعت و با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰۰ ولتی دارد.

 سریع‌ترین خودرو‌های الکتریکی این دسته در کمتر از سه ثانیه از ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. گفته می شود که لوتوس روی پایه دو موتور الکتریکی قرار می گیرد که مناسب برای خروجی ترکیبی ۶۰۰ تا ۷۵۰ اسب بخار است. مشخص نیست که آیا برنامه‌هایی برای پیکربندی کمتر با موتور الکتریکی تکی که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد وجود دارد یا خیر، چنین نسخه‌ای باعث کاهش وزن خودرویی می‌شود که همه انتظار دارند سنگین‌ترین خودروی تولیدی این برند بریتانیایی باشد.

لوتوس قبلاً اعلام کرده بود که شاسی‌بلند الکتریکی «Type ۱۳۲» قرار است با پورشه کاین رقابت کند؛ در سال ۲۰۲۳، یک کوپه چهار درب با اندازه مشابه با نام "Type ۱۳۳" در مقابل پانامرا قرار خواهد گرفت، در حالی که یک کراس اوور کوچکتر "Type ۱۳۴" در سال ۲۰۲۴ قرار است رقیب ماکان شود. هر سه خودروی تازه وارد کاملاً به عنوان خودرو‌های برقی فروخته خواهند شد و Emira به عنوان آخرین خودروی ICE این شرکت در تاریخ ثبت خواهد شد.

در سال ۲۰۲۶، "Type ۱۳۵" به عنوان یک خودروی اسپرت الکتریکی جدید وارد بازار خواهد شد که با همکاری زیربرند عملکردی رنو آلپاین ساخته شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها