کد خبر : 74485

ابرخودروی برقی وایان در راه است

ابرخودروی برقی وایان در راه است

خودرو سوپراسپرت الکتریکی Deus Vayanne برای اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک به نمایش در آمده و قیمت آن ۲۰۰۰ دلار بیشتر از مدل ۶.۴ لیتری V۸ موجود است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شرکت Deus می‌گوید که نام Vayanne اشاره‌ به شهر وین دارد؛ شرکت هایی که روی این پروژه کار کرده اند ایتال دیزاین و شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز هستند.

با نگاهی به تیزرها، می توان گفت که Vayanne به طور کلی ظاهر به روزی دارد؛ در جلو، یک ورودی عریض دیده می شود که شبیه خودروهای برقی نست، چرا که دیگر به هوای زیاد برای خنک کردن خودرو‌های احتراقی نیاز ندارد. چراغ‌های جلو به شکل بیضی‌های کشیده عمودی هستند. به نظر می‌رسد در کاپوت یک سوراخ وجود دارد که به شکل  U در آمده است.

یک خط سقف قوس دار وجود دارد و ورودی‌ها روی گلگیر‌های عقب قابل مشاهده است. بر اساس عکس های تیزری که منتشر شده می توان گفت یک صفحه مشبک بزرگ با یک نوار نور قرمز در اطراف لبه است.

سوپراسپرت الکتریکی Deus Vayanne برای اولین بار به نمایش در آمد

 

در حال حاضر هیچ تصویر داخلی از Vayanne وجود ندارد؛ تنها جزئیات پیشرانه این است که ویلیامز فن آوری باتری و برق رسانی را مدیریت می‌کند و ایتال دیزاین پشتیبانی استراتژیک و فنی ارائه می‌دهد.

از سال ۲۰۱۹ هیچ نمایشگاهی در نیویورک برگزار نشده است. شیوع ویروس کرونا در ابتدا باعث تاخیر در این رویداد و سپس لغو کامل شد. برگزارکنندگان برنامه ریزی کرده بودند که برای آگوست ۲۰۲۱ این نمایشگاه را برگزار کنند، اما شیوع نوع دلتا دوباره آن را لغو کرد.

سوپراسپرت الکتریکی Deus Vayanne برای اولین بار به نمایش در آمد

 

تاکنون خودروسازان برنامه‌های خود را برای این نمایشگاه مخفی نگه داشته اند. شایعه‌ای در مورد معرفی استلانتیس وجود دارد که قرار است خودرو توربوشارژ خطی خود را در این رویداد معرفی کند. 

همچنین برنده جایزه خودروی سال جهانی امسال را به زودی خواهیم شناخت. فینالیست‌های امسال فورد موستانگ Mach-E، هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV۶ هستند؛ همچنین می‌توانیم بفهمیم که کدام خودرو‌ها در دسته‌های خودرو‌های الکتریکی جهانی، خودرو‌های شهری جهانی، خودرو‌های لوکس جهانی، خودرو‌های عملکرد جهانی و طراحان خودرو‌های جهانی قرار دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها