کد خبر : 74455

مرسدس بنز GLC مدل 2023 شکار شد

مرسدس بنز GLC مدل 2023 شکار شد

بار‌ها تایید شده است که AMG C۶۳ نسل جدید، نیمی از سیلندر‌های خود را از دست خواهد داد تا از یک V۸ به یک چهار سیلندر هیبریدی با موتور توربو الکتریکی تبدیل شود. اکنون تمامی نسخه‌های C-Class (W۲۰۶) به موتور‌های چهار سیلندر کاهش یافته اند، از جمله C۴۳ که هنوز معرفی نشده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اکنون تا حد زیادی این خودرو از موتور‌های مشابه سدان و ون استفاده خواهد کرد؛ GLC ۴۰۰d  تنها نسخه شاسی بلند لوکس سایز متوسط ​​خواهد بود که قدرت شش سیلندر را ارائه می‌دهد.

همانند موتور‌های کوچکتر، شش سیلندر هیبریدی برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خواهد بود. مرسدس قوای محرکه را با یک ژنراتور استارت یکپارچه ۴۸ ولتی که ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، مهندسی طراحی کرده است.

برای بهبود بیشتر بهره وری سوخت، GLC ۴۰۰d می‌تواند با موتور خاموش حرکت کند.

باید اعتراف کرد که فروش یک GLC شش سیلندر کمی عجیب به نظر می‌رسد در حالی که نسخه‌های AMG دو سیلندر کمتر خواهند داشت. همچنین ۳۰۰e و ۴۰۰e هیبریدی پلاگین و حتی ۳۰۰de ترکیبی از دیزل با موتور الکتریکی وجود خواهد داشت که احتمالا بیش از ۱۰۰ کیلومتر برد الکتریکی از مدل‌های PHEV داشته باشد.

ناگفته نماند که موتور‌های دیزلی دیگر در ایالات متحده تولید نخواهند شد. GLC جدید دارای سیستم تعلیق بادی اختیاری و فرمان چرخ عقب خواهد بود تا انعکاسی از آخرین کلاس C باشد. نکته حائز اهمیت است که تمام فناوری‌های جدید  در داخل این کراس اوور نیز وجود خواهد داشت.

در مقایسه با مدلی که قرار است جایگزین شود، GLC ۲۰۲۳ بین چرخ‌ها ۰.۶ اینچ  طولانی‌تر خواهد بود تا فضای پای سرنشینان عقب بیشتر شود. همچنین گفته شده که ظرفیت بار از ۱۹.۴ فوت مکعب به ۲۱.۱ فوت مکعب یا حدود ۶۰۰ لیتر می‌رسد. اولین نمایش جهانی مرسدس GLC استاندارد قرار است اواخر امسال برگزار شود، اما بعید است که AMG تا اواخر سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها