کد خبر : 74274

بازگشت آستون مارتین V12 ونتیج

بازگشت آستون مارتین V12 ونتیج

پس از معرفی DBX ۷۰۷، استون مارتین آخرین V ۱۲ Vantage که خودرو پرقدرت است را معرفی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نزدیک به یک سال است که نسخه برتر این خودرو به نمایش در آمده است که بالاخره امروز این خودرو رونمایی شد. این خودرو یکی از قدرتمندترین خودروهای استون مارتین است که دارای یک موتور ۵.۲ لیتری توئین توربو است که نسبت قدرت به وزن خودرو را بیش از ۲۰ درصد در مقایسه با مدل V۸ بیشتر می کند. 

V۱۲ Vantage می تواند ۶۹۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور از ۱۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند. در طراحی برخی قسمت های این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است که از جمله آنها می توان به سپر جلو، کاپوت، گلگیر‌های جلو و حتی رکاب‌های جانبی اشاره کرد.

این خودرو همچنین دارای یک باتری سبک وزن و یک اگزوز فولادی ضد زنگ جدید است؛ وزن آن ۷.۲ کیلوگرم نسبت به تنظیمات استاندارد کاهش می‌یابد.

استون مارتین V12 Vantage با 690 اسب بخار معرفی شد

 

به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن، مهندسان استون مارتین ترمز‌های استاندارد کربن سرامیکی را با دیسک‌های ۴۱۰ میلی متری جلو که توسط کالیپر‌های شش پیستونی پوشانده شده است، نصب کرده اند، در حالی که در عقب دارای دیسک‌های ۳۶۰ میلی متری با کالیپر‌های چهار پیستونی است.

استون مارتین V12 Vantage با 690 اسب بخار معرفی شد

 

ترمز‌های CCB نسبت به ترمز‌های فولادی معمولی ۲۳ کیلوگرم (۵۱ پوند) وزن را کاهش می‌دهند. V۱۲ Vantage پس از رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳.۵ ثانیه و ۹۶.۵ کیلومتر در ساعت در ۳.۴ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی نصب شده در عقب به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

استون مارتین V12 Vantage با 690 اسب بخار معرفی شد

 

تنها ۳۳۳ خودرو استون مارتین V۱۲ Vantage که از قبل فروخته شده است، تولید خواهد شد و اولین تحویل به مشتریان برای سه ماهه دوم امسال برنامه ریزی شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها