کد خبر : 74257

اولین تصاویر واقعی از ب ام و i7 منتشر شد

اولین تصاویر واقعی از ب ام و i7 منتشر شد

شرکت ب‌ام‌و (BMW) قصد دارد تا طی چند هفته آینده، از جدیدترین خودروی الکتریکی خود به نام i۷ رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، یک سدان الکتریکی لوکس که می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. با توجه به تیزرهایی که ب‌ام‌و از این محصول منتشر کرده، i۷ از یک جلوپنجره بسیار بزرگ کلیوی‌شکل بهره می‌برد که ظاهری خاص و عجیب را برای این خودروی الکتریکی به ارمغان آورده است.

اگرچه این طراحی جلوپنجره به خودروهای ب‌ام‌و اصالت می‌دهد اما با توجه به اینکه موتوری زیر کاپوت i۷ وجود ندارد که بخواهد از طریق این جلوپنچره‌ها خنک شود، بنابراین، اتخاذ چنین طراحی برای این خودروی الکتریکی عجیب به نظر می‌رسد.

با این حال، ب‌ام‌و معتقد است که جلوپنجره i۷ برای «دستیابی به ظاهری مدرن و متمایز» به این خودرو اضافه شده به طوری که از نوار باریک LED دور آن، از شیشه کریستالی اختصاصی ساخته شده که به تمایز و جلب توجه آن کمک می‌کند.

این در حالی است که اخیرا انتقادهای زیادی علیه شرکت ب‌ام‌و در استفاده و تمرکز بیش از حد روی جلوپنجره کلاسیک کلیوی‌شکل مطرح شده است. دان اسمیت، مدیر محصولات ب‌ام‌و نیز در سال گذشته در واکنش به این انتقادها گفت که اگرچه تعبیه چنین جلوپنجره‌ای ضروری نیست اما مشتریان می‌خواهند که خودرویشان شبیه به یک خودروی ب‌ام‌و باشد.

به گفته این شرکت، زمانی که i۷ در ماه آوریل معرفی شود، اولین سدان تمام الکتریکی لوکس در جهان لقب خواهد گرفت. اگرچه خودروهای دیگری همچون مرسدس بنز EQS و لوسید ایر می‌توانند رقبای جدی محصول جدید ب‌ام‌و باشند، اما این شرکت مدعی است که i۷ نمونه متفاوتی با دیگر محصولات موجود در بازار خواهد بود.

به گفته ب‌ام و، این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ، بین ۳۶۰ تا ۳۷۹ مایل (۵۸۰ تا ۶۰۹ کیلومتری) را طی کند و میزان مصرف آن نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلوموتر، ۱۸.۹ تا ۱۹.۷ کیلووات ساعت عنوان شده است.

همچنین در این خودروی الکتریکی، نمایشگر فوق عریض ۳۱ اینچی با نسبت ۳۲:۹ پانورامایی و رزولوشن ۸K تعبیه شده که می‌تواند این سدان الکتریکی را برای سرنشینان آن به یک سینمای لوکس تبدیل کند.

این خودرو همچنین به سقف شیشه‌ای پانوراما Sky Lounge مجهز شده که با لامپ‌های LED، طراحی خاصی را به خود گرفته است. برای راننده نیز یک صفحه نمایش منحنی طراحی شده که از پشت فرمان شروع می‌شود و قسمت میانی روی داشبورد ادامه می‌یابد. این ویژگی شامل کلاستر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی۱۴.۹ اینچی می‌شود.

نمایشگر خمیده i۷ نیز احتمالا به آخرین نسخه از نرم‌افزار iDrive این شرکت مجهز خواهد بود ظاهری شناور در بالای داشبورد خواهد داشت که این روزها درحال تبدیل شدن به یک ویژگی رایج در خودروهای لوکس است.

ب‌ام‌و قصد دارد تا در طی سال‌های پیش رو، مدل‌های مختلفی از خودروهای الکتریکی را عرضه کند و این شرکت پیشتر مدعی شد که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰ درصد از فروش این شرکت را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

این شرکت همچنین در حال طراحی نسخه تمام الکتریکی ب‌ام‌و سری ۵ و همچنین شاسی‌بلند ایکس۱ خود است. اوایل امسال نیز ب‌ام‌و از تولید iX3 خبر داد و نسخه تمام‌الکتریکی خودروی شاسی‌بلند ایکس۳ محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها