کد خبر : 74214

فورد اکسپلورر ST تیونینگ | و ناگهان 657 اسب بخار قدرت

فورد اکسپلورر ST تیونینگ | و ناگهان 657 اسب بخار قدرت

یکی از جذاب ترین های دنیای تیونینگ خودرو طی ماه گذشته به پروژه ای مربوط می شود که طی آن شاسی بلند فورد اکسپلورر اس تی مدل 2020(معرفی کامل ST) تبدیل به سدانی آتشین و بسیار متفاوت شده است!

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، اکسپلورر اس تی(تست تصادف)  در حالت استاندارد نیز خودروی بسیار قدرتمندی است که در بخش پیشرانه آن از نمونه 3 لیتری 6 سیلندر توربودوقلو با 400 اسب بخار خروجی، استفاده شده است. این بلندقامت آمریکایی طی 5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد.

اما این آمار برای تیونر جذابیتی نداشته و به دنبال اسب بخار بیشتر بوده است! دستیابی به این هدف از مسیر بروزرسانی توربوها، تعویض کامل سیستم اگزوز، بروزرسانی نرم افزاری پیشرانه، اینترکولر جدید، انژکتور جدید، سیستم گاز جدید و ... پیگیری شده است.

در نهایت این تغییرات میزان خروجی پیشرانه را به 657 اسب بخار رسانده و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. البته تیونر به این نکته اشاره داشته که بستر لازم برای دستیابی به اسب بخار بیشتر تا 1100 اسب نیز طی برنامه های آینده، فراهم است!

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، تیونر با کاهش ارتفاع شدید بدنبال افزایش پایداری خودرو و ایجاد هماهنگی با شرایط جدید پیشرانه بوده و البته عملا این شاسی بلند را تبدیل به یک سدان آتشین کرده است.

 
 
 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها