کد خبر : 73869

کادیلاک لیریک مدل 2023 روی خط تولید رفت

کادیلاک لیریک مدل 2023 روی خط تولید رفت

کادیلاک لیریک ۲۰۲۳ این خودروی الکتریکی با قدرت اولتیوم با یک مدل تک موتوره و با قدرت ۳۴۰ اسب بخار شروع به کار می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، انجمن کادیلاک اعلام کرده است که در ۲۱ مارس بنا دارد کادیلاک ۲۰۲۳ را به تولید برساند؛ کارخانه تولیدی این خودرو در اسپرینگ هیل، تنسی، بازسازی چند میلیارد دلاری شده تا بتوان این کراس اوور را با موتور اولتیوم به تولید رساند و به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی کادیلاک به بازار عرضه کرد.

تولید این خودرو در مقایسه با GMC هامر الکتریکی که تنها خودروی تولیدی در استبل جنرال موتورز است که از باتری Ultium استفاده می‌کند، نسبتاً سریع است. اولین بار لیریک در آگوست ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروی مفهومی به نمایش در آمد و پس از آن در آوریل ۲۰۲۱ اولین نسخه تولید شد.

لیریک با یک سیستم تک موتوره عرضه خواهد شد که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. کادیلاک می‌گوید یک بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، قدرت نسبتاً متوسط ​​​​۳۴۰ اسب بخار و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاوری تولید می‌کند. تخمین برد حدود ۴۸۲ کیلومتر است، اگرچه ارقام رسمی EPA منتشر نشده است.

اگر تولید این خودرو واقعاً از ۲۱ مارس آغاز شود، به این معنی است که کادیلاک این برنامه را دارد تا لیریک را در نمایندگی‌ها عرضه کند.

شروع قیمت از ۵۹ هزار و ۹۰۰ دلار است؛ مدل‌های تمام چرخ متحرک در حال ساخت هستند و همچنین احتمال تولید مدل‌های با عملکرد بالا برای تکمیل خط تولید وجود دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها