کد خبر : 7373

وقتی وانت مرسدس بنز خودروی مسافرتی می شود

وقتی وانت مرسدس بنز خودروی مسافرتی می شود

شرکت Matzker مدلی از پیکاپ مرسدس بنز X کلاس را ارتقا داده است تا از این وانت آلمانی یک خودروی همه کارا و توانا بسازد.

به گزارش خودروتک، شرکت آلمانی Matzkar بیشتر روی ارتقای خودروهای لندروور فعالیت می‌کند اما جدیدترین محصول این شرکت وانت مرسدس بنز ایکس کلاس ارتقا یافته‌ای است که تغییر کاربری داده شده و به یک خودروی کمپینگ تبدیل شده است.

تیونر در ابتدا در قسمت فضای بار ایکس کلاس یک فضای کمپر با قابلیت افزایش ارتفاع سقف نصب کرده است که درون آن فضای خواب و یک آشپزخانه نیز وجود دارد. به این ترتیب سرنشینان دیگر نیاز ندارند تا برای پخت و پز اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کنند.

Mercedes-Benz X-Class Matzker Camper

با نگاهی به بیرون این مرسدس ایکس کلاس توجهتان در مرحله‌ی نخست به درب ورودی بخش عقبی جلب خواهد شد که بر خلاف درهای معمول خودرو به سمت بالا باز می‌شود. این نوع باز شدن در را باید به نوعی بر گرفته از مرسدس 300SL گالوینگ دانست. در داخل بخش سرنشینان طراحی به شکلی انجام شده که اکثر بخش‌ها به رنگ فلزی هستند و حس بودن در فضایی بسیار مکانیکی و صنعتی را به افراد منتقل می‌کند. کابین عقبی قابلیت افزایش ارتفاع سقف را دارد تا به این ترتیب فضای داخلی در هنگام توقف افزایش پیدا کند. فضای داخلی کمپر با فضای قسمت راننده نیز در ارتباط است و از این نظر با وانت‌ها تفاوت دارد.

Mercedes-Benz X-Class Matzker Camper

برای انجام پخت و پز یک اجاق گاز دو شعله تعبیه شده و یک یخچال کوچک و سینک نیز موجود هستند. بخش مخصوص نشستن این توانایی را دارد تا تبدیل به تخت خواب شود. برای نشستن در بیرون و لذت بردن از طبیعت هم یک سایبان جانبی وجود دارد که به راحتی باز شده و می‌توان زیر آن استراحت کرد. Matzker برای بهبود توانایی‌های حرکتی ایکس کلاس اقدام به ارتقای سیستم تعلیق نیز کرده و ارتفاع خودرو را کمی افزایش داده‌اند. همچنین برای افزایش قابلیت‌های آفرودی یک دیفرانسیل قفل شونده در محور عقب نصب شده است. از دیگر امکانات این مدل باید به پنل‌های خورشیدی روی سقف، تایر زاپاس، سیستم گرم‌کن آب و باک سوخت بزرگ‌تر برای افزایش شعاع حرکتی خودرو اشاره کرد.

Mercedes-Benz X-Class Matzker Camper

این مدل به یک پیشرانه‌ی دیزلی مجهز بوده و با قیمت پایه‌ی ۱۰۲ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. در صورتی که با تمامی آپشن‌ها، این خودرو را سفارش دهید قیمت آن به ۲۰۵ هزار دلار افزایش خواهد یافت. قیمت خودروی Matzker کمی بالا به نظر می‌رسد و برای کسانی که دنبال انتخاب‌های دیگری باشند امکان خرید خودروی کمپ GEV که بر اساس دوج رم ساخته شده به قیمت ۱۹۸ هزار دلار و کمپر Winnebago 4×4 که بر اساس مرسدس بنز اسپرینتر ساخته شده به قیمت ۱۳۴ هزار دلار وجود دارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها