کد خبر : 73106

تاندرتراک | خودروی آفرود با انرژی خورشید

تاندرتراک | خودروی آفرود با انرژی خورشید

محققان یک کمپانی خودروسازی، خودروی شاسی بلندی با طراحی ویژه تولید کرده است که با توجه به سازه نصب شده روی سقف، می تواند انرژی موردنیاز برای حرکت را در خود ذخیره کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس ، محققان کمپانی Wolfgang IP نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی را ساخته اند که بیشتر شبیه یک ماشین اسباب بازی تکامل یافته ای است که به شکلی جادویی به نسخه بزرگ شده ای در دنیای واقعی تبدیل شده است. 

خودروی Thundertruck مجهز به سایبانی خورشیدی شبیه بال خفاش است که روی سقف آن قرار گرفته و از این طریق انرژی خورشیدی را در باتری ذخیره می کند و هنگامی که موقع پیک نیک در گوشه ای پارک شده، می توان از آن به عنوان سایبان هم استفاده کرد. 

در حال حاضر تنها نمونه ای اولیه از این خودرو ساخته شده و انتظار می رود به زودی وارد خط تولید شده و روانه جاده ها شود. تولید نسل جدید این خودروی چندمنظوره که بیشتر عملکردی ورزشی دارد به سال جاری موکول شده است.

این خودروی الکتریکی نوع ایده آلی از خودرویی با بال های گشوده است و Thundertruck نمونه کاملی از آن است.

این خودروی برقی چندمنظوره ظاهری منحصربه فرد دارد و با توجه به همین طراحی، عملکرد برتری در داخل و خارج از جاده به نمایش می گذارد. این خودرو برای علاقمندان به گردش در طبیعت ساخته شده است که از قرار گرفتن در حد و مرزها استقبال نمی کنند.

این خودرو که با لبه هایی تیز طراحی شده، از نمونه Outback در طراحی آن الهام گرفته شده که با فناوری های پیشرفته سازگار شده است. 

این خودروی الکتریکی تنها در 3/5 ثانیه از سرعت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت می رسد و قابلیت های موتور الکتریکی با کارآیی بالا را دارد. سیستم های پیشرفته کمک راننده، ایمنی را در مسیرهای خطرناک تضمین می کند. 

قسمت بار این خودرو از طریق چند پله به راحتی قابل دسترس است و با باز شدن رمپ هایی، وسایل دوچرخ یا چهارچرخ هم می توانند وارد این فضا شوند. یک چادر کمپ یکپارچه هم روی فضای سقف گسترش می یابد و با پوشش در صندوق عقب بالا می رود. به گزارش سیناپرس، یک واحد ذخیره سازی جانبی کششی چند منظوره برای استفاده در قالب آشپزخانه یا یخچال کشویی هم در آن تعبیه شده است.

سازندگان این کمپانی سازنده حتی یک پهپاد منطبق با سیستم این خودرو طراحی کرده اند که در جاده های ناشناخته و ناشناس، بالای سقف خودرو حرکت کرده و اطلاعاتی را از مسیر در اختیار راننده قرار می دهد. 

همچنین، سازندگان این خودرو توانسته اند باتری 180 کیلووات ساعت با 800 اسب بخار را به یک هیولای برقی چند منظوره 940 اسب بخاری با باتری 210 کیلووات ساعت تبدیل کنند که مسافت رانندگی 901 کیلومتری و کشش اضافی 2WD را بهبود می بخشد. 

هر دو نسخه از این خودرو فاصله زیاد حدود 40 سانتی متری از سطح زمین دارند و به گزارش سیناپرس، زاویه ای که کف خودرو به زمین نزدیک می شود حدود 48 درجه و زاویه خروجی 82 درجه است. هنوز به درستی مشخص نیست این خودرو با رنگ سیاه مات چه زمانی روانه جاده ها می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها