کد خبر : 72506

نیسان آریا مدل 2023 معرفی شد

نیسان آریا مدل 2023 معرفی شد

نیسان آریا با دو اندازه مختلف باتری ارائه می‌شود که شامل یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی اختیاری است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  نیسان به دنبال افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی برای سال 2023 است که شروع آن را با آریا آغاز کرده و قرار است در پاییز ۲۰۲۲ در ایالات متحده به فروش برسد.

آلفونسو آلبیسا، مدیر طراحی نیسان می‌گوید که این ماشین با برداشت تازه‌ای از طراحی ژاپنی شکل گرفته است.

نیسان در طراحی بدنه آریا به خطوط تیز و زاویه‌ای توجه کرده، خطوطی که در بسیاری از خودرو‌های نیسان دیده می‌شود. حالت عریض آریا آن را از نیسان روگ متمایز می‌کند و ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

این خودرو با دو اندازه مختلف باتری ارائه می شود که شامل یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی استاندارد و یک بسته بزرگتر ۸۷ کیلووات ساعتی اختیاری است که همچنین هر دو با چرخ متحرک یا جلو ارائه می شوند.

2023 نیسان آریا

 

مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده، فناوری اطلاعات سرگرمی و آیتم‌های راحتی در اینجا گنجانده می‌شود که به آریا ۲۰۲۲ کمک می‌کند تا با کراس اوور‌های برقی با اندازه‌های مشابه، مانند تسلا مدل Y و هیوندای کونا الکتریک رقابت کند.

این خودرو دارای سیستم رانندگی نیمه خودران جدید نیسان (ProPilot ۲.۰) است که در سدان نیسان اسکای لاین در بازار ژاپن عرضه شد. گفته می‌شود که آریا تا ۴۸۲ کیلومتر برد رانندگی ارائه می‌دهد، اما تنها زمانی که به پیکربندی اختیاری درایو دو موتور جلو/عقب و بسته باتری بزرگتر ۸۷.۰ کیلووات ساعتی مجهز شود.

 

2023 نیسان آریا

 

قیمت اولیه ۴۷ هزار و ۱۲۵ دلاری آریا آن را بالاتر از فیس لیف و سایر خودرو‌های برقی مقرون به صرفه، اما کمتر از قیمت پایه مدل Y قرار می‌دهد. این خودرو برخلاف نیسان Leaf که فقط با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، از ویژگی‌های توسعه‌یافته در خودرو‌های دیگر، از جمله سیستم تقسیم گشتاور خودروی اسپورت GT-R استفاده می‌کند تا به صورت اختیاری، سیستم چهارچرخ محرک را از طریق دو جلو/عقب ارائه دهد.

تخمین زده می‌شود که این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. مدل پایه دیفرانسیل جلو احتمالاً کندتر خواهد بود، اما همچنان انتظار داریم که شتابی خوب را ارائه دهد که مشخصه پیشرانه‌های EV است.

2023 نیسان آریا

 

فضای داخلی آریا مینیمال به نظر می‌رسد؛ به نظر می‌رسد نیسان تمام دکمه‌های ممکن را روی داشبورد قرار داده است. علیرغم ادعای نیسان مبنی بر اینکه کابین آریا بر خلاف فضای داخلی خودرو‌های سنتی است، به نظر می‌رسد تم مینیمالیستی آن تنها ویژگی منحصر به فرد آن باشد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها