کد خبر : 72244

آفرودهای خاص لکسوس رونمایی شدند

آفرودهای خاص لکسوس رونمایی شدند

شرکت خودروسازی لکسوس به تازگی و در نمایشگاه توکیو از خودروهای مفهومی تفریحی آفرود خود که با سوخت هیدروژن حرکت می کنند، رونمایی کرد. این دو خودروی جدید آفرود، تلاش لکسوس برای تحقق بخشیدن به جامعه ‌ای بی‌کربن محصوب می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی لکسوس به تازگی از دو خودروی مفهومی جدید آفرود رونمایی کرده است. این دو خودرو با عنوان ROV و NX PHEV Offroad معرفی شده اند.

ROV دارای دو صندلی بوده برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو توسط یک پیشرانه 1.0 لیتری سه سیلندر هیدروژنی هدایت می شود. لکسوس می‌گوید این خودروی مفهومی فراتر از رانندگی سنتی در داخل و خارج از جاده است و می‌تواند تجربه رانندگی کاملا جدیدی را ارائه دهد.

گفتنی استROV اولین مدل هیدروژنی این شرکت محسوب می شود. این خودرو با استفاده از یک قاب لوله ناهموار ساخته شده است که به گفته لکسوس، به وزن کم خودرو کمک می کند. طول این وسیله نقلیه 3.1 متر، عرض آن 1.7 متر بوده و دارای 1.8 متر ارتفاع است.

بر اساس اطلاعات موجود، ROV دارای یک گیربکس متوالی پدال شیفت، با انتخاب دو یا چهار چرخ متحرک است. گفته می شود موتور آن دارای گشتاور بالایی است، در حالی که مصرف روغن در موتور این خودرو نزدیک به صفر بوده و فاقد آلایندگی است.

لکسوس در این رابطه اعلام کرد: این اولین وسیله نقلیه لکسوس است که از موتور هیدروژنی استفاده کرده و دوستدار محیط زیست است. این خودرو در عین داشتن تحرک زیاد و هیجان ، دارای سیستم تعلیق بسیار قوی بوده و سرنشینان آن ارتعاشات و ناهمواری های جاده را حس نمی کنند.

به گزارش سیناپرس،در داخل کابین ROV صندلی‌های چرم مصنوعی و یک فرمان با روکش چرمی وجود دارد، در حالی که سرنشینان توسط یک رول کیج کامل محافظت می‌شوند. یک نوار نوری بزرگ در بالای خودرو قرار دارد.

محصول دیگر رونمایی شده توسط لکسوس، NX PHEV Offroad نام دارد که  نسخه ای مقاوم از NX 450 هیبریدی این شرکت است. این مدل با رنگ خاص اکسید آهن رنگ آمیزی شده است و لوگوی لکسوس و جلوپنجره آن هر دو مشکی مات هستند.

این خودروی آفرود مفهومی به لاستیک‌های آفرود ۱۷ اینچی، ریل‌های سقف مشکی مات و یک سبد حمل ‌کننده روی سقف مجهز شده است. در این خودرو همان  پیشرانه هیبریدی چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری دیده می شود که پیش از این در نسخه NX 450 استاندارد دیده شده بود.

سخنگوی لکسوس در این رابطه گفت: دو خودروی مفهومی به نمایش درآمده، مدل‌هایی هستند که تلاش‌های لکسوس برای تحقق جامعه بی ‌کربن، گسترش انتخاب‌های مشتریان، چالش پیشنهاد تنوع و گسترش سبک ‌های زندگی و ارائه ارزش‌های جدید فراتر از انتظارات را نشان می‌دهند.

به گزارش سیناپرس، این شرکت همچنین اعلام کرده است که هدف طراحی این محصولات جدید، ایجاد تعادل بین سبک زندگی و لذت رانندگی است که لکسوس برای مشتریان فراهم می‌ کند و در عین حال  تلاش می کنیم که هماهنگ با طبیعت پیش رویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها