کد خبر : 71975

آهای آفرودرها من نیسان سافاری هنوز زنده ام + عکس

آهای آفرودرها من نیسان سافاری هنوز زنده ام + عکس

نیسان پاترول برای بسیاری از افراد علاقمند به رانندگی آفرود و بیراهه نوردی یک افسانه بی پایان است. از مدل های قدیمی گرفته تا آخرین مدل هایش همواره یک خودرو مورد اعتماد برای راندن در زمین های صعب العبور بوده است.

به گزارش خودروتک، نیسان سافاری یکی از انواع نیسان پاترول است که در دو مدل سافاری و سوپرسافاری در حال حاضر تولید می شود و مختص فروش در بازار خاورمیانه و به طور مشخص بازار کشورهای عربستان، امارات متحده و قطر است. بیشترین فروش نیسان سافاری در این کشورها انجام می شود. شاید به همین دلیل عرضه در بازار محدود است که کمتر در اخبار سایت های معتبر خارجی گزارش و بررسی های مربوط به نیسان سافاری را می بینیم یا اخباری از مدل های جدید آن منتشر می شود.

نیسان سافاری در گذشته یک نام عام برای پاترول بود که در برخی از بازارها با این نام به جای پاترول عرضه می شد. اما اکنون نزدیک به دو دهه است که نام سافاری و سوپر سافاری از سوی نیسان برای یک مدل ویژه از نیسان پاترول مورد استفاده قرار می گیرد.

نیسان سافاری 2021

نیسان سافاری برای چه کسانی مناسب است؟

نیسان سافاری و سوپر سافاری خودروهایی با پلتفرم نیسان پاترول هستند اما از نظر ابعاد بدنه باریکتر بوده، وزن کمتری داشته و همچنین ارتفاع بلندتری دارند. به بیان کوتاه نیسان سافاری نیسان پاترولی است که چابکتر شده و به دلیل ارتفاع بلندتر عملکرد آفرود بهتری هم دارد.

از سوی دیگر برخلاف نیسان پاترول معمولی، از تجهیزات و تودوزی لوکس در نیسان سافاری خبری نیست. همه چیز برای یک استفاده خارج از شهری تدارک دیده شده. داشبورد ، کلیدهای شیشه بالابر، کیلومتر شمار و آمپرها همه در کمال سادگی طراحی شده اند و مثلا در مدل 2021 آن ظاهری شبیه به خودروهای دو دهه قبل را می بینیم. یا مثلا در سافاری همچنان از ترمز دستی مکانیکی استفاده می شود و از ترمز پارک برقی خبری نیست.

نیسان سافاری 2021

علت محبوبیت نیسان سافاری برای آفرودرها

در کنار چابکی بیشتر مدل سوپرسافاری در مقایسه با پاترول، حذف متریال و طراحی لوکس و همچنین استفاده از الگوی های طراحی قدیمی تر موجب شده تا قیمت این مدل از نیسان پاترول با کاهش قابل ملاحظه ای رو به رو باشد. مثلا در امارات مدل 2021 نیسان پاترول از قیمت 199 هزار درهم شروع می شود اما نیسان سوپر سافاری 2021 قیمت 153 هزار درهم دارد.

از طرف دیگر از آنجا که نیسان دریافته این خودرو اغلب برای استفاده در مناطق بیابانی کشورهای عربی خاورمیانه و برای استفاده تفریحی آفرود کاربری دارد به طور استاندارد برای آن تجهیزاتی در نظر گرفته که در نمونه نیسان پاترول وجود ندارد.

نصب وینچ استاندارد در جلو خودرو یکی از این قابلیت ها است. گیرکردن در رمل های بیابان یکی از اتفاقات معمول در برای بیابان نوردان است و داشتن یک خودرو که به صورت پیش فرض وینچ دارد می تواند کمک بزرگی باشد. این وینچ به صورت بسیار ماهرانه ای در پشت سپر جلو طراحی و جانمایی شده و ظاهر خودرو را هم به هم نریخته است.

داشتن یک باک اضافی قابلیت دیگری است که در سافاری وجود دارد. سرگرم شدن در بیابان هنگام تفریح ممکن است راننده را از میزان بنزین موجود در باک خودرو غافل کند. در نیسان سوپرسافاری علاوه بر باک اصلی که 95 لیتر گنجایش دارد، یک باک ذخیره 40 لیتری هم در نظر گرفته شده است که هنگام انتقال به آن به راننده هشدار سوخت هم داده می شود.

نیسان سافاری 2021

مشخصات فنی نیسان سافاری 2021

برخلاف پاترول ، نیسان سافاری و سوپر سافاری از تنوع موتور برخوردار نیستند ، بلکه از تنها با موتور شش سیلندر 4800 سی سی عرضه می شوند. این موتور می تواند 240 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نکته جالب این است که برخلاف اکثر موتورهای شش سیلندر امروزی، موتور نیسان سافاری آرایش خورجینی یا همان V شکل نداشته و خطی است.

نیسان سافاری در دو نوع گیربکس دستی و اتومات عرضه می شود که هر دو 5 سرعته هستند.

نیسان سافاری 2021

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها