کد خبر : 71941

فولکس واگن ID Buzz در راه است + تصاویر

فولکس واگن ID Buzz در راه است + تصاویر

بازگشت ون فولکس شباهت زیادی به تناسخ دارد که این بار شکل جدید زندگی آن از نوع برقی است و نام ID. Buzz برایش انتخاب شده است، هرچند به آن «میکروبوس کومبی» هم می‌گویند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز، قرار است تولید انبوه آن از ۹ مارس شروع و از سال ۲۰۲۳ وارد بازار آمریکا شود. میکروبوس فولکس در دهه ۱۹۵۰ به بازار معرفی شد و به تدریج جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی پیدا کرد. ID. Buzz از آن خودروهایی است که هیاهوی زیادی درباره آن به پا می‌شود و کمپانی خودروساز آلمانی، از عنصر «انتظار» برای جلب توجه مشتری بهره گرفته است.

این کار فولکس سابقه هم دارد، چه آنکه در دهه ۱۹۹۰ همین کار را با فولکس بیتل (معروف به فولکس قورباغه‌ای) کرد. هربرت دییس مدیرعامل فولکس واگن در توییتر خود نوشت: اسطوره در نهم مارس امسال بازمی‌گردد. یک طراحی با خطوط از ون ای.دی باز هم در پروفایل وی قرار گرفته است.  تا به حال فولکس چند بار نمونه‌های اولیه (در اصطلاح پرتوتایپ) از میکروبوس بازطراحی شده را در یک دهه گذشته در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآورده اما به تولید انبوه نرسانده است.

ون‌های مفهومی دیگر فولکس از جمله باد.ای و بولی هرگز به تولید انبوه نرسیده‌اند و این موضوع حس بدی در هواداران ایجاد کرده است. اسکات کئوگ مدیر عملیات گروه فولکس در آمریکای شمالی می‌گوید: در آمریکا قرار است ون ای.دی باز با سه ردیف صندلی به بازار عرضه شود. ون فولکس در شکل اولیه‌اش به نوعی در خلاف جهت فرهنگ این کشور حرکت کرده و حالا باید دید وقتی دوباره در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ احیا می‌شود، می‌تواند همان هواداران را به خود جلب کند یا آنکه ترندهای جدیدی در بین مردم به وجود خواهد آورد.

این خودرو در اروپا قرار است که فقط دو ردیف صندلی داشته باشد و نوع مخصوص حمل بار آن پنجره کناری ندارد. بنا نیست که آی.دی باز در کارخانه چاتونوگا در آمریکا تولید شود. کئوگ می‌گوید: تا فروش یک خودرو از رقم ۱۰۰‌هزار دستگاه عبور نکند، تولید بومی یا محلی آن توجیهی ندارد.  فولکس در کارخانه خود در آمریکا شاسی‌بلند برقی آی.دی۴ را تولید می‌کند و امسال هم قرار است ظرفیت تولید آن را بالا ببرد.

فروش محصولات فولکس در آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۵‌درصد رشد داشته و بیشتر مرهون فروش شاسی‌بلندهای بنزینی از جمله اطلس و تیگوآن است. کمبود تراشه همچنان یکی از معضلات صنعت خودروی جهانی است که باعث ایجاد محدودیت در تولید محصولات شده و در سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد داشت. 

در سال ۲۰۲۱ حدود ۲‌میلیون متقاضی خودرو در بازار آمریکا بودند که برای خرید دست نگه داشته‌اند و همین تعداد در سال ۲۰۲۲ بر حجم تقاضای عادی خودرو خواهد افزود. قیمت خودروی ون برقی فولکس در آمریکا حدود ۴۰‌هزار دلار خواهد بود. برای این خودرو، هم تک موتور و هم موتور دوگانه در نظر گرفته شده است. با هر بار شارژ این ون، امکان پیمایش ۳۰۰ مایل (حدود ۵۰۰ کیلومتر) امکان‌پذیر است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها