کد خبر : 71910

خودروی مفهوم ترکیه ای رونمایی شد

خودروی مفهوم ترکیه ای رونمایی شد

شرکت فناوری توگ (Togg) از کشور ترکیه طی اولین حضور عمومی خود در نمایشگاه CES در لاس وگاس از یک خودروی مفهومی هوشمند رونمایی کرد که نشان از ورود این کشور به حوزه خودروهای مدرن و خودران است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس،  در پی رونمایی از یک خودروی مفهومی هوشمند و خودران توسط شرکت فناوری توگ در نمایشگاه لاس وگاس، مهمت گورکان کاراکاس مدیر این شرکت اعلام کرد: ما یک شرکت تولید کننده سنتی خودرو نیستیم. ما خود را به عنوان یک شرکت فناوری تعریف می‌کنیم و به همین دلیل است که در CES، محل تجمع آخرین نوآوری‌ها و اولین‌های فناوری حضور داریم.

هدف توگ، ارائه محصولات کاربر و داده محور با هدف افزایش تجربه جابجایی است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک میلیون وسیله نقلیه را در پنج بخش روانه بازار کند که اولین آن یک شاسی بلند در بخش C است که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به فروش برسد.

به گزارش خبرگزاریsinapress، این خودروی هوشمند مفهومی ترانزیشن که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد، به شکل یک فست بک پنج در است. اگرچه مجموعه توگ هیچ هدف تولیدی را برای آن ارائه نداده است، اما بر اساس اطلاعات موجود، از این خودروی مفهومی برای پیش ‌نمایش طراحی مدل‌ های تولید سری آینده استفاده خواهد شد.

جزئیات فنی این محصول هنوز مشخص نیست اما توگ برنامه‌های خود را برای تولید باتری‌های داخلی با مشارکت شرکت چینی Farasis تایید کرده است.

گفتنی است این شرکت همچنین منابع لازم را در حوزه تحقیق و توسعه باتری و برنامه هایی برای تامین باتری برای همه انواع خودروهای الکتریکی و بخش های خارج از خودرو متمرکز خواهد کرد.

باید در نظر داشت این شرکت ترکیه ای هنوز پتانسیل و میزان رانندگی خودران این محصول جدید خود را تأیید نکرده است، اما آن را به عنوان  یک خودروی کاربر محور، هوشمند، متصل، خودمختار و الکتریکی توصیف می کند.

این شرکت ادعا می کند که بیش از ۳۵۰  فناوری مورد استفاده در خودروهای هوشمند را برای طراحی محصول جدید خود در نظر گرفته و بیش از ۴۰ ایده نوآورانه را با مشارکت ۲ هزار نفر در قالب  ۳۰ گروه متمرکز و ادغام کرده است.

مدیر این شرکت گفت: ما توگ را با رویکردی کاملاً کاربر محور می سازیم. اگر محصولی ارزش کاربری ایجاد نکند، زنده نخواهد ماند. ما در حال ایجاد راه حل های پویا از طریق یک مدل کسب و کار هستیم که کاربر و داده محور بوده و تجربه حرکت راحت ‌تری را از طریق اکوسیستم ممکن می ‌سازد. 

انتظار می‌رود جزئیات مدل خرده‌فروشی خودروی Togg و برنامه‌های عرضه آن در ماه‌های آتی منتشر شود، زیرا شرکت سازنده این خودرو در حال آماده شدن برای رونمایی از اولین مدل این محصول قبل از پایان سال ۲۰۲۲ است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها