کد خبر : 71573

خودروی خودران جیلی با همکاری ویمو

خودروی خودران جیلی با همکاری ویمو

طی چند سال گذشته شرکت های خودروساز چینی سعی کردند حوزه نفوذ خود را از چین و چند کشور معدود دیگر گسترش داده و بازارهای جهانی را هدف بگیرند. در این راستا شرکت جیلی خبر از تولید یک محصول تمام الکتریکی و هوشمند داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، به تازگی برند جدید خودرو های برقی لوکس گروه جیلی چین که با عنوان زیکر (Zeekr) شناخته می شوند، با شرکت فناوری کالیفرنیایی وایمو (Waymo) برای توسعه یک وسیله نقلیه سواری هوشمند، همکاری گسترده ای را شروع کرده است.

این خودرو که به اختصار و به طور موقت MPV الکتریکی نام گرفته، در مراسمی رسمی پیش نمایش و برای استفاده توسط پلت فرم نوپای Waymo One طراحی شده است که در حال حاضر در فینیکس، آریزونا فعالیت کرده و در سانفرانسیسکو در حال آزمایش است.

این وسیله نقلیه  که نام اصلی آن هنوز فاش نشده است، در مرکز فناوری خودرویی چین و اروپا (CEVT) جیلی در گوتنبرگ، سوئد توسعه یافته است.

این خودرو از فناوری جدیدی که جیلی آن را «معماری متحرک اختصاصی و منبع باز جدید» می ‌نامد، استفاده خواهد کرد اما مشخص نیست که آیا این محصول جدید به پلتفرم SEA که زیربنای مدل اولیه Zeekr، یعنی شوتینگ بریک 001 محسوب می شود، مرتبط است یا خیر.

به گزارش سیناپرس، هنگامی که ساخت این خودرو کامل شد، Waymo سخت افزار مستقل خود را روی آن نصب خواهد کرد که از فناوری رادارهای صوتی Lidar، دوربین های ویژه، رادار و پردازنده های کامپیوتری برای نقشه برداری مجازی از محیط اطراف خود استفاده می کند.

فناوری راننده هوشمند این خودرو که با نام Waymo Driver معرفی شده، به عنوان با تجربه ترین راننده خودروهای هوشمند جهان شناخته می شود. بر اساس اطلاعات موجود، این فناوری رانندگی هوشمند میلیون ها کیلومتر آزمایش را در جاده های عمومی در بیش از ۱۳ ایالت آمریکا پشت سر گذاشته و کاملا قابل اعتماد است.

به گفته مدیران شرکت خودروسازی جیلی، این خودروی خودران با تمرکز بر سرنشینان طراحی شده است و یک کابین کاملاً قابل تنظیم  ارائه می دهد. گفتنی است این شرکت هنوز جزئیات فنی بیشتری از این پروژه را فاش نکرده و از تاریخ برنامه ریزی شده یا بازارهای هدف برای این محصول نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

اندی آن، مدیرعامل زیکر درباره این محصول جدید جیلی گفت: مجموعه زیکر بر اساس آرمان های برابری، تنوع و پایداری تولید شده با تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک و تامین کننده خودرو برای ناوگان Waymo One، ما می توانیم تجربیات و ایده آل های خود را به اشتراک گذاشته و تخصص خود را در این زمینه ارائه دهیم.

همکاری روی یک وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی که با الزامات Waymo برای این بخش به سرعت در حال گسترش در بازار جهانی برای سفرهای پایدار مطابقت دارد، یکی از اهداف مهم جیلی محسوب می شود. در ادامه می توانید تصاویر رسمی این محصول جدید هوشمند جیلی را مشاهده کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها