کد خبر : 71538

زمان عرضه اولین خودروی کیا مشخص شد

زمان عرضه اولین خودروی کیا مشخص شد

کیا می‌گوید که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، ۱۱ خودروی الکتریکی جدید بسازد که اولین آن‌ها EV۶ جدید ۲۰۲۲ است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیا EV۶ ۲۰۲۲ اولین خودروی برقی اختصاصی این شرکت است و این کراس اوور خیره‌کننده بر روی همان پلت‌فرم مدولار الکتریکی-جهانی (E-GMP) ساخته شده است که زیربنای مجموعه‌ای از خودرو‌های برقی جدید کیا خواهد بود.

EV ۶ با برد تخمینی تا ۴۹۸ کیلومتر و نرخ شارژ سریع به لطف معماری ۸۰۰ ولتی خود، نمونه‌ای از انتخاب‌ها و قابلیت‌های در حال گسترش جدیدترین خودرو‌های الکتریکی است. همچنین دو باتری مختلف، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک و قدرتی بین ۱۶۷ تا ۵۷۶ اسب بخار ارائه می‌کند که مورد دوم برای خودروی EV ۶ GT که ظاهراً می‌تواند در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، صدق می‌کند.

کیا می‌گوید که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، ۱۱ خودروی الکتریکی جدید بسازد که اولین آن‌ها EV۶ جدید ۲۰۲۲ است. اکنون که طراحی‌های بیرونی و زیبای داخلی آن را دیده‌ایم و در مورد مشخصات آن اطلاعات بیشتری کسب کرده‌ایم، فقط باید منتظر بمانیم تا اولین مدل‌ها در اوایل سال آینده وارد نمایندگی‌ها شوند.

کیا نگفته است که EV۶، ۲۰۲۲ چقدر قیمت خواهد داشت، اما مدل‌های محرک عقب با باتری‌های برد کوتاه و بلند در دسترس خواهند بود. مدل‌های چهار چرخ محرک فقط با مدل دوم از جمله EV۶ GT با عملکرد بالا ارائه می‌شوند، ما همچنین انتظار داریم که سطح تریم GT-Line با قدرت کمتری را در زیر آن در خط تولید ببینیم.

تا زمانی که کیا قیمت و همچنین تجهیزات استاندارد و اختیاری خاص برای هر مدل را اعلام نکند، نمی‌توانیم بهترین خرید را توصیه کنیم. ما فکر می‌کنیم EV۶ از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود و زمانی که در نهایت به فروش می‌رسد نزدیک به ۵۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

EV۶ که با یک موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب یا یک موتور الکتریکی در هر دو محور موجود است، می‌تواند با دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک پیکربندی شود. در حالی که تمام مدل‌های چهار چرخ متحرک دارای بسته باتری بزرگ‌تر و ۳۱۳ یا ۵۷۶ اسب‌بخار قدرت هستند، نمونه پایه عقب دارای باتری کوچک‌تر و تنها ۱۶۷ اسب بخار است.

انتخاب باتری بزرگتر، خروجی کل سیستم EV۶ محرک عقب را به ۲۱۸ اسب بخار افزایش می‌دهد. کیا تخمین می‌زند که نسخه ۳۱۳ اسب بخاری در ۵.۱ ثانیه از صفر به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. کسانی که به دنبال حداکثر عملکرد مستقیم هستند، از GT ۵۷۶ اسب بخاری قدردانی خواهند کرد که زمان تخمینی صفر تا 100 کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیه دارد.

در داخل، طراحی و چیدمان EV۶ به جسارت بیرونی نیست، اما پیکربندی و ویژگی‌های آن جذاب‌تر و آینده‌نگرتر از هر مدل فعلی کیا به نظر می‌رسد. اگرچه کنسول میانی به جلو و عقب نمی‌لغزد و مانند Ioniq ۵ زیرپایی صندلی جلو وجود ندارد، EV۶ محتوای پیشرفته مانند داشبورد دیجیتالی را با عناصر کاربردی مانند کنسول مرکزی شناور ترکیب می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها