کد خبر : 71399

تاندرتراک | غول برقی آخرالزمانی

تاندرتراک | غول برقی آخرالزمانی

یک شرکت آمریکایی از طراحی مفهومی یک وانت الکتریکی آفرود با پنل‌های خورشیدی که به شکل بال‌های خفاش طراحی شده‌اند، رونمایی کرده است که قرار است یک وانت برقی چند منظوره با برد بیش از 400 مایل باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، شرکتی به نام "ولفگانگ"(Wolfgang) که یک شرکت نوآور مستقر در لس‌آنجلس کالیفرنیا است از مفهوم جدید خود موسوم به "تاندر تراک"(Thundertruck) که یک خودروی آفرود برقی با ویژگی‌هایی بی‌نظیر و آینده‌نگرانه از جمله پنل‌های خورشیدی جمع شونده به شکل بال خفاش است، رونمایی کرده است.

این شرکت می‌گوید که این خودروی برقی چندمنظوره، عملکردی عالی در داخل و خارج از جاده و سطح کاملاً جدیدی از تطبیق‌پذیری و عملکرد را با آلایندگی صفر ارائه می‌دهد.

تیم سازنده "تاندر تراک" به این فکر کرد که از آنجایی که ایستگاه شارژ در بیابان وجود ندارد، طراحی و تعبیه یک سقف خورشیدی برای تامین انرژی این خودرو مفید خواهد بود و از آنجایی که خورشید یک منبع انرژی بی‌پایان است، سایبان‌های خورشیدی جمع شونده به شکل بال‌های خفاش، انرژی لازم را برای شارژ باتری‌های این خودرو فراهم می‌کند و در عین حال به عنوان یک سایبان برای زمان توقف و استراحت عمل می‌کند.

"تاندر تراک" با قدرت ۸۰۰ اسب بخار، دارای باتری ۱۸۰ کیلووات ساعتی، برد ۴۰۰ مایلی(۶۴۴ کیلومتر) و گشتاور ۱۰۸۰ نیوتن متری(۸۰۰ پوند فوت) است. علاوه بر این، می‌تواند در عرض ۳.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو در دو مدل چهار چرخ(۴x۴ ) و شش چرخ(۶x۶) عرضه خواهد شد.

طراحی یک وانت برقی با بال‌های خفاشی با الهام از شیوع کرونا!

این شرکت ادعا می‌کند که از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در "تاندر تراک" بهره خواهد برد و در مدل شش چرخ، آن را به یک هیولا تبدیل می‌کند که در عین حال بی‌صدا خواهد بود و عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌کند.

به گفته تیم سازنده، شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ الهام بخش طراحی این خودرو بوده است. آنها می‌گویند: زمانی که کووید-۱۹ برای اولین بار شیوع پیدا کرد و همه به قرنطینه رفتند، مردم به دنبال راه‌هایی برای پر کردن وقت خود بودند و ما به جای پختن نان یا تکمیل پازل‌های چند هزار قطعه‌ای تصمیم گرفتیم یک وانت برقی جدید بسازیم. در حالی که این فعالیتی نیست که برای ایام قرنطینه مناسب و عادی به نظر برسد، اما ما یک تیم با بیش از ۲۵ سال سابقه در صنعت خودرو هستیم، بنابراین این کار، چیزی بود که ما واجد شرایط انجام آن بودیم.

"تاندر تراک" یک خودروی کارآمد و پاک و یک مفهوم سازگار با محیط زیست است که قدرت، گشتاور، فرمان‌پذیری و هدایت پذیری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمک راننده برای ایمنی بهینه استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها