کد خبر : 71330

شورولت ال کامینو برقی | تلاش جنرال موتورز برای برقی کردن خودروهای بنزینی

شورولت ال کامینو برقی | تلاش جنرال موتورز برای برقی کردن خودروهای بنزینی

برقی کردن شورولت ال کامینوی مدل 1972 به اثبات می رساند که جنرال موتورز می تواند هر چیزی را برقی کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تبدیل خودروی بنزینی به برقی با دو سامانه ی اتصال ایی-کریت eCrate Connect و کیت کروز Cruise kit ممکن شده است. با این کار جنرال موتورز این ویژگی خیره کننده را به نمایش گذاشته که فناوری های خودروهای برقی این خودروساز انعطاف پذیری لازم برای آینده را دارا است. اولین خودرویی که با این دو سامانه امتحان خود را پس داد، تبدیل ال کامینوی مدل 1972 به خودروی تمام برقی است.

طراحی این سامانه ها توسط شرکت مهندسی لیگینفلتر Ligenfelter Engineering ممکن شده و نام ال کامینوی شورولت که برقی شده هم شکل جدیدی پیدا کرده و املای آن در زبان انگلیسی به این شکل درآمده است: "eLcamino"

پکیجی که می تواند خودروی بنزینی را به برقی تبدیل کند شامل یک موتور برقی است که به سامانه انتقال قدرت موجود در خودرو متصل می شود و نیروی این موتور یا قوای محرکه را باتری تأمین می کند.

البته جنرال موتورز مشخصات فنی این خودرو تبدیل شده را منتشر نکرده است. اما این را می دانیم که سامانه ایی-کریت eCrate در ورژن های [نسخه های] متنوعی با خروجی 200 تا 700 اسب بخار طراحی شده اند.

البته شایسته یادآوری است که جنرال موتورز پیش از این کیت تبدیل را روی چند خودروی دیگر هم امتحان کرده است از جمله شورولت کی5 بلیزر مدل 1977 اما ال کامینو eLcamino اولین خودرویی است که با شکل و شمایل مستقل به برقی تبدیل شده است.

جنرال موتورز در کنار تولید کارخانه ای خودروهای برقی نظیر هامر جی ام سی، در حال تحقیق و توسعه فناوری هایی است که قوای محرکه در صنایع مختلف از جمله قایق، ریلی و هوافضا را هم شامل می شود. در بین روش های مختلفی که جنرال موتورز در حال بررسی و امتحان است، شراکت با «صنایع تجهیزات پشتیبانی زمینی تکسترون» Textron Ground Support Equipment Inc. است و اولین محصول آن کشنده های فرودگاهی تمام برقی، لودر و تراکتور است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها