کد خبر : 7117

نسل جدید لندروور دیفندر در راه است

نسل جدید لندروور دیفندر در راه است

پس از توقف تولید لندرور دیفندر در سال 2016، اکنون انتشار تصاویر جاسوسی جدید از نزدیک شدن به زمان معرفی نسل جدید آن خبر می‌دهند. علاوه‌براین همزمان با شروع تست‌های جاده‌ای در آمریکا، این شرکت انگلیسی از عرضه دیفندر در بازار آمریکا و کانادا خبر داد. از الان علاقمندان خودرو برای مقایسه توانایی‌های لندرور دیفندر و جیپ رانگلر لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش خودروتک، دیفندر با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها پس از نزدیک به 20 سال به آمریکا بازخواهد گشت تا شاهد رقابت برترین خودروی آفرود اروپایی و محصولات آفرود جیپ باشیم.

باتوجه به شرایط مختلف آب و هوایی کشور آمریکا، دیفندر به مدت یک سال در مسیرهای مختلف تست خواهد شد؛ مسیرهایی با دمای منفی 40 تا مثبت 49 درجه سانتی‌گراد، از سطح دریا تا 3962 متر بالای آن. این تست‌ها مهندسین لندرور را از ساخت برترین شاسی‌ بلند آفرود تاریخ شرکتشان مطمئن خواهد ساخت. سرانجام نسخه نهایی دیفندر به عنوان مدل 2020 در آمریکا و کانادا روانه بازار خواهد شد.

آخرین مرتبه در سال 1997 شاهد حضور دیفندر در آمریکا بوده‌ایم. سابقه دیفندر در آمریکا به دهه 1950، 1970 و 1990 میلادی برمی‌گردد به همین خاطر قیمت نسخه‌های کلاسیک دیفندر که در وضعیت خوبی به سر می‌برند به 100 هزار دلار هم می‌رسد. در این مدت تقاضا برای دیفندر بسیار زیاد بوده و باتوجه به این‌که در بعضی از ایالت‌های آمریکا امکان واردات خودروهای با عمر بیشتر از 25 سال به صورت قانونی وجود دارد و قوانین آلایندگی و ایمنی شامل حال آن‌ها نمی‌شود، بسیاری از علاقمندان شخصاً انواع دیفندر را به آمریکا وارد کردند؛ حتی در این بین مدل‌های فرمان راست نیز دیده می‌شود.

اطلاعات کمی در مورد دیفندر منتشر شده اما براساس تصاویر جاسوسی عرضه نسخه دو و چهار در قطعی است و همچنین احتمال عرضه نسخه بدون سقف و پیکاپ آن نیز وجود دارد. تغییرات نمای خارجی و کابین دیفندر نسبت به نسل گذشته انقلابی است و هیچ بخش مشترکی در آن‌ها دیده نمی‌شود، همچنین از آخرین تکنولوژی‌ها برای ساخت سیستم‌های کمکی راننده، سیستم تعلیق و سیستم‌های ارتباطی بهره خواهد برد. البته کارخانه ساخت آن تغییر نمی‌کند و احتمالاً شاهد استفاده از پلتفرم‌های اخیر لندرور خواهیم بود؛ پلتفرمی با زیرساخت آلومینیوم فشرده که در حال حاضر مدل‌های رنجرور اسپرت و دیسکاوری روی آن ساخته می‌شود. اما شاید مهم‌ترین تغییر دیفندر جدید، احتمال عرضه نسخه‌ای مجهز به پیشرانه هیبریدی پلاگین باشد.

لندرور دیفندر در نسخه‌های مختلف با جیپ رانگلر، فورد برونکو، مرسدس بنز G کلاس و حتی تویوتا لندکروزر رقابت خواهد کرد برای کسب اطلاعات بیشتر از آن باید منتظر بود، چراکه هنوزی خبری از قیمت، تاریخ رونمایی و انواع پیشرانه‌های نیست.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها