کد خبر : 71127

جانشین لکسوس LFA سال 2035 از راه می رسد

جانشین لکسوس LFA سال 2035 از راه می رسد

شرکت خودروسازی لکسوس که می توان آن را برند لوکس تویوتا محسوب کرد، هممان با اعلام سیاست جدید خود مبنی بر تولید محصولات کاملا الکتریکی از سال ۲۰۳۵، نسخه ابرخودروی الکتریکی مفهومی خود را به عنوان جانشین LFA معرفی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی لکسوس ضمن اعلام اینکه بر اساس سیاست های تعیین شده برای خود،  تا سال  ۲۰۳۵  تمام محصولاتش را به صورت خودروهای الکتریکی ارائه می کند، افزود: مهندسان ما در حال توسعه یک ابرخودروی الکتریکی هستند تا به عنوان جانشین محصول قبلی این شرکت یعنی  LFA معرفی شده و قرار است این نسخه جدید تا سال ۲۰۳۰ عرضه شود.

این مدل جدید که در قالب مفهومی به عنوان بخشی از رونمایی شوک از ۱۵ کانسپت جدید تویوتا و لکسوس EV نمایش داده شده است، یکی از خودروهای برقی تولید شده توسط لکسوس خواهد بود که در راستای سیاست توقف خط تولید موتورهای احتراقی معرفی شد.

گفتنی است لکسوس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰  فقط خودروهای الکتریکی را در چین، اروپا و آمریکای شمالی به فروش ‌رسانده و در سال ۲۰۳۵ به فروش خودروهای احتراقی به طور کلی پایان ‌دهد.

این  خودروی مفهومی به‌عنوان یک خودروی اسپرت با باتری-EV توصیف می ‌شود که تجربه به دست آمده از توسعه این خودرو به سایر خودروهای الکتریکی آینده لکسوس به عنوان بخشی از تلاش برای تأکید بر تمرکز پویای این برند ژاپنی گسترش خواهد یافت.

کوجی ساتو مدیر ارشد برندسازی لکسوس، در این رابطه اعلام کرد: سبک خاص یا همان امضای رانندگی لکسوس از طریق توسعه باتری اسپرت جدید EV به مرحله بعدی خواهد رفت. این خودرو، مدلی خواهد بود که نماد آینده برند لکسوس محسوب می شود. به گزارش سیناپرس، این ابرخودروی الکتریکی سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود دو ثانیه طی کرده و با یک بار شارژ می تواند ۷۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

این ابرخودرو مفهومی به عنوان دریافت ‌کننده اولیه باتری ‌های حالت جامد در نظر گرفته شده است که شرکت تویوتا اخیراً برنامه ‌هایی برای نصب آن‌ ها را در خودروهای برقی تولید شده خود را از اواسط این دهه در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که قبل از آن، تویوتا باتری‌های حالت جامد را در خودروهای هیبریدی مستقر خواهد کرد که به این شرکت اجازه می‌دهد تا قبل از عرضه آن در نمونه‌های تمام الکتریکی، تکنولوژی موجود در این محصولات  را آزمایش و ارزیابی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها