کد خبر : 71115

پورشه تایکان GTS اسپرت توریزمو | ترکیب شاسی بلند و سدان

پورشه تایکان GTS اسپرت توریزمو | ترکیب شاسی بلند و سدان

شرکت خودروسازی پورشه به تازگی نوع متفاوتی از خودروهای هیبریدی با عنوان توریزمو جی تی اس (GTS Sport Turismo ) را معرفی کرده است. گفتنی است که این مدل دارای ترکیبی از دو پیشرانه متفاوت نیست بلکه دارای دو سبک بدنه متفاوت است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، این خودروی اسپرت همان نسخه خشن تر تایکان کراس توریزمو است که قطعات پلاستیکی بدنه آن حذف شده و دارای ارتفاع کمتر و انتهای متفاوتی مانند خودروهای شاسی بلند است.

بنابراین، محصول جدید پورشه دو وجه مختلف یک خودروی سدان و یک شاسی بلند را دارد که به علت ترکیب فضای اضافی انتهایی و صندوق عقب فوق‌العاده آن به اندازه کراس توریزمو کاربردی است ولی  پویایی مدل یک سدان بزرگ را ارائه نمی کند.

به باور کارشناسان، ارزیابی این خودرو به دیدگاه شما بستگی داشته و البته اینکه اولویت شما برای انتخاب چیست؟ در هر حال منتقدان تاکید می کنند که این خودرو قویاً در لیست بهترین های جهان قرار می گیرد.

گفتنی است اگرچه این مدل  سنگین تر از نمونه های سدان  پیشین پورشه است ولی شباهت های زیادی نیز با مدل های سدان دارد. اگر فکر می کنید که به دلیل وجود خط سقف بالاتر، مرکز ثقل این خودرو بالاتر بوده و قابلیت فرمان پذیری کمتری دارد، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.

این خودرو یک شاهکار مهندسی محسوب شده و آزمایش های رانندگی نشان می دهد که در محیط‌ های متفاوت، مدل های تایکان اسپورت توریزمو و سالن به طور یکسان حرکت، توقف و هدایت می شوند.

 

تفاوت قیمت بین این دو مدل فقط  ۸۰۰ پوند است در حالی که مدل اسپورت توریزمو جی تی اس بیش از ۱۲۰۰ لیتر (با خوابانیدن صندلی ها) فضای بار دارد.

باید در نظر داشت که نسخه GTS در حال حاضر بهترین خودروی الکتریکی برای فروش بوده و هر نوع انتقاد از آن دشوار است. در انتها، اگر زیبایی و ظاهر این خودرو را دوست ندارید، می توانید تقریبا همین خودرو را با قابلیت های ظاهری متفاوت در اسپورت توریزمو را انتخاب کنید.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها