کد خبر : 71083

تیونینگ عجیب روی نسل اول فیات پاندا

تیونینگ عجیب روی نسل اول فیات پاندا

پاندا یکی از مهمترین محصولات کمپانی فیات است که 41 سال سابقه حضور در خط تولید را در کارنامه خود دارد و با همین آمار در لیست بین المللی«خودروها با رکورد بیشترین زمان حضور در خط تولید» قرار می گیرد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران، پاندا نخستین بار سال 1980 و در سگمنت A معرفی شد. پاندا طی 4 دهه تولید رکورد فروش بالغ بر 7.8 میلیون دستگاه را ثبت کرد که 4.5 میلیون دستگاه مربوط به نسل اول آن می شود.

نسل اول پاندا از 1980 تا 2003 روی خط تولید قرار داشت.

نسل دوم از سال 2003 تا 2012 و نسل سوم از 2011 تا کنون سابقه حضور در بازار جهانی را دارند.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم

نسل سوم

 

در ادامه با یک نسخه تیونینگ(ام-اسپرت) از نسل اول فیات پاندا آشنا می شویم که تبدیل به یک هاچ بک جعبه ای آتشین شده است. تغییراتی که تیونر انگلیسی روی بدنه پاندا اجرا کرده آنرا تبدیل به یک خودروی لگویی کرده که حجم بدنه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

در بخش پیشرانه نیز شاهد حضور پیشرانه ای 1.6 لیتری فورد از خانواده اکو بوست هستیم که با تغییرات فنی میزان خروجی آن به 300 اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز برابر با 500 نیوتن متر است. این اعداد با درنظر گرفتن ابعاد خودرو بسیار چشمگیر هستند.

مجموعه پیشرانه با جعبه دنده 5 سرعته دستی اسپرت هماهنگ شده است.

جالب آنکه در نسخه های استاندارد نسل اول پاندا شاهد حضور پیشرانه های متنوعی بودیم که همگی کمتر از 1 لیتر بودند. پیشرانه های 652، 769، 903، 965 و 999 سی سی که نمونه اول 2 سیلندر و باقی 4 سیلندر بودند.

در فضای داخل کابین نیز صندلی ردیف عقب به منظور مدیریت وزن حذف شده است. از رول کیج نیز برای افزایش ایمنی ستون ها استفاده شده است.

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها