کد خبر : 71017

تست جاده ای تسلا سایبر تراک با پهپاد شکار شد + تصاویر

تست جاده ای تسلا سایبر تراک با پهپاد شکار شد + تصاویر

انتشار ویدیویی از لحظه تردد آزمایشی خودروی الکتریکی تسلا سایبرتراک در کارخانه این شرکت در فرمونت کالیفرنیا و واکنش‌های کاربران نسبت به طراحی عجیب برف پاک‌کن این خودرو، واکنش ایلان ماسک مدیرعامل تسلا را در توییتر به دنبال داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران، در این ویدیو که از دوربین یک پهپاد و در جریان آزمایش نمونه اولیه سایبرتراک در کالیفرنیا گرفته شده، آینه‌بغل‌ها و برف پاک‌کن بسیار بزرگ این خودرو توجه علاقه‌مندان به حوزه خودرو را به خود جلب کرد. این طراحی عجیب در حالی رقم خورد که شیشه جلوی بزرگ و کشیده سایبرتراک در زمان رونمایی، جزو موارد متمایزکننده این خودرو در برابر دیگر نمونه‌های رقیب به شمار می‌رفت.

اما اکنون به نظر می‌رسد که مهندسان و تیم طراحی تسلا نتوانستند یک برف پاک‌کن جمع‌وجور و درخور را برای این خودروی الکتریکی طراحی کنند. اقدامی‌ که با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران همراه شد و حتی ایلان ماسک نیز نارضایتی خود را از این طراحی برای برف پاک‌کن اعلام کرد.

ماسک با انتشار توییتی در این خصوص نوشت: برف پاک‌کن این خودرو چیزی است که بیش از همه مرا آزار می‌دهد. راه‌حل آسانی برای آن وجود ندارد. شاید استفاده از برف پاکن‌کنی با قابلیت نصب و جدا شدن که بتوان آن را در صندوق عقب نگهداری کرد، ایده‌ال به نظر برسد اما این طراحی هم پیچیدگی‌های خاص به خود را دارد.

خودروی الکتریکی سایبرتراک که تا سال ۲۰۲۲ خبری از عرضه آن نخواهد بود، قرار است مجهز به شیشه‌های زرهی و ضدگلوله عرضه شود. قابلیتی که پیشتر و در جریان معرفی سایبرتراک آنچنان که مورد انتظار مدیران تسلا بود، عمل نکرد و شیشه‌های خودرو پس از اصابت دو گوی فلزی، خرد شدند.

با این حال چندی پیش اطلاعاتی مربوط به پتنتی متعلق به تسلا در فضای وب منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت در حال کار روی مدل جدیدی از برف پاک‌کن‌های «الکترومغناطیسی» است که احتمالا در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. اما هنوز جزییات بشتری از این دستاورد منتشر نشده است.

در خصوص آینه‌های بغل نیز باید گفت که طبق گفته ایلان ماسک، محدودیت‌های قانونی پیش روی طراحی این آینه وجود دارد. همچنین ماسک اعلام کرد که خریداران سایبرتراک این امکان را خواهند داشت تا در صورت تمایل، آینه‌های بغل سنتی را به دوربین‌های نصب‌شده روی بدنه تغییر دهند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها