کد خبر : 70885

نسل پنجم تویوتا پریوس سال 2022 عرضه می شود

نسل پنجم تویوتا پریوس سال 2022 عرضه می شود

شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه ای رسمی به برنامه‌ خود برای عرضه نسخه جدیدی از پریوس، یکی از قدیمی ‌ترین مدل ‌های این کمپانی، در کنار نخستین خودروهای تمام الکتریکی خود اشاره کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، تویوتا پریوس در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه در ابتدا به صورت سالنی عرضه شد.

این خودرو حدود ۲۴سال بعد و در نسل چهارم خود، همچنان یکی از پرفروش‌ ترین هیبریدی ‌ها در سراسر جهان باقی ‌مانده  و در مقایسه با محصولاتی همچون کمری، C-HR، کرولا، هایلندر، RAV4 و یاریس که همگی از انواع «خود شارژر» استفاده می‌کنند، یک فناوری هیبریدی پیشگام محسوب می شود.

گفتنی است تویوتا در سیاستگزاری های جدید خود از این مدل موفق چشم پوشی نکرده و تایید می کند که پیشرانه های هیبریدی همچنان نقشی کلیدی در استراتژی الکتریکی سازی این شرکت در سال های آینده ایفا خواهند کرد.

آندریا کارلوچی  مدیر محصول و بازاریابی تویوتا در پاسخ به این سوال که آیا پریوس هنوز بخش مهمی از خط تولید تویوتا بوده و یا باید منتظر نسل دیگری باشیم، اعلام کرد: این خودرو همچنان پیشگام بوده و به وضوح برای تویوتا یک نماد محسوب می شود. ما این سفر را ۲۵ سال پیش آغاز کردیم.

پریوس باید نقش خود را حفظ کند و ما باید مطمئن شویم که همیشه با این نوع فناوری، پیشتاز خواهیم بود. بنابراین اگرچه من نمی توانم اطلاعات زیادی را فاش کنم، اما می توانم بگویم ما نمی خواهیم نماد خود را برای آینده هدر دهیم. 

کارلوچی به تداوم دوام پیشرانه های تمام هیبریدی در سال های آینده اشاره کرده و افزود این فناوری به زیرساخت شارژ الکتریکی کمک می کند.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: وقتی به اروپا نگاه می ‌کنیم، منطقه ‌ای را مشاهده می ‌کنیم که ممکن است در آن برای توسعه خودروهای تمام الکتریکی شتاب داشته باشیم؛ اما در سطح جهانی، همانطور که سعی می ‌کنیم راه‌ حل‌های مختلف را دنبال کنیم، هنوز گزینه هیبریدی ها،  گزینه مطلوبی به شمار می رود. بنابراین پریوس به وضوح برای ما یک محصول نمادین باقی خواهد ماند.

گفتنی است پریوس از سال ۲۰۱۶ به شکل فعلی خود به فروش رسیده و بر اساس چرخه عمر شش ساله تکرارهای قبلی، برای تمدید در سال ۲۰۲۲ آماده است.

شرکت تویوتا هنوز هیچ سرنخی مبنی بر اینکه از جانشین نسخه های پیشین پریوس باید  انتظار چه چیزی داشته باشیم، ارائه نکرده ، اما تایید کرده است که در حال کار بر روی یک معماری خودروی جدید E3 ویژه اروپا است که می تواند پیشرانه های الکتریکی، پلاگین هیبریدی و فول هیبریدی را با استفاده از عناصر پلتفرم های موجود GA-C و bZ در خود جای دهد. 

با توجه به اینکه ممنوعیت فروش خودروهای جدید ICE تا سال ۲۰۳۰ اجرایی نخواهد شد، می‌توان از چنین مجموعه ‌ای برای Mk5 Prius استفاده کرد، که احتمالاً می‌تواند برای چرخه عمر دیگری در اروپا با پیشرانه هیبریدی فعلی خود به فروش برسد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها