کد خبر : 70679

تویوتا کرولا GR در راه است

تویوتا کرولا GR در راه است

شرکت خودروساز تویوتا به تازگی از محصول جدید خود با عنوان تویوتا کرولا GR ۲۰۲۲ رو نمایی کرده است. قرار است این خودرو در ماه های آتی به طور رسمی روانه بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، گزارش های رسمی نشان دهنده برنامه ریزی شرکت خودروساز ژاپنی، تویوتا، برای رونمایی از یک هاچبک جدید و مدرن است که پیش بینی می شود پرچمدار خانواده کرولا باشد.

تصاویر و اطلاعات منتشر شده از این محصول نشان می دهد که شرکت تویوتا با هدف ایجاد تمایز بصری نسبت به نمونه های تویوتا کرولا استاندارد، نمای جلویی نسخه جدید خود را تهاجمی تر طراحی کرده و این محصول رینگ های آلیاژی سفارشی خواهد داشت.

با این حال، تفاوت بین نسل قبلی کرولا و این محصول جدید به اندازه تفاوت بین نسل های جدید و پیشین تویوتا یاریس نخواهد بود.

گفتنی است در پیش ‌نمایش نسل جدید تویوتا کرولا، نام  GR-Four روی پلاک این محصول حک شده که تأیید می‌ کند چهار چرخ کرولای ۲۰۲۲ متحرک خواهد بود. کارشناسان از این ویژگی به عنوان نشانه ‌ای از شباهت آن به نمونه های تویوتا یاریس یاد می کنند زیرا این خودرو نیز عنوان GR-Four را یدک می کشید.

بر اساس اطلاعات موجود، موتور 1.6 لیتری توربوشارژ یاریس سه سیلندر بنزینی ، ۲۵۷ اسب بخار قدرت تولید می کند که  منجر شده تا یاریس GR قادر باشد سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها طی 5.3 ثانیه پیموده و از این نظر صاحب رکوردی قابل قبول باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

به نظر می رسد نسخه کرولای ۲۰۲۲ کمی از یاریس قوی تر بوده و عملکرد مناسب تری را ارائه می کند زیرا در تیزرهای تبلیغاتی این محصول به قدرت ۲۶۸ اسب بخاری کرولا GR اشاره شده است.

از منظر تخصصی، کرولا GR رقیبی مستقیم برای هوندا سیویک تایپ R و فولکس واگن گلف GTI  خواهد بود که فرصت تصرف بازارهای جهانی این کلاس را در اختیار تویوتا قرار می دهد اما باید دید که آیا این خودرو در اروپا نیز عرضه خواهد شد یا خیر زیرا همه تیزرهای تبلیغاتی محصول جدید تویوتا بر ایالات متحده و ژاپن تمرکز داشته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها