کد خبر : 69799

بازگشت ون محبوب فولکس واگن به صورت برقی و خودران؟

بازگشت ون محبوب فولکس واگن به صورت برقی و خودران؟

ون فولکس که بیشتر با عنوان اتوبوس فولکس واگنVolkswagen bus شناخته می شود در دهه 1960 و 1970 محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده بود حالا قرار است به شکل برقی و با نام جدید ID.Buzz به جمع مردم دنیا برگردد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فولکس هم می داند که مردم کنجکاو هستند فرم واقعی که از خط تولید بیرون می آید را ببینند، مدل پیش تولید آن با رنگ خاص در اصطلاح psychedelic [با الگو و رنگ های انتزاعی] به نمایش گذاشته است.

سالیان سال است که فولکس قصد احیای میکروباس افسانه ای legendary Microbus خود را دارد. تا به حال هم تصاویر کامپیوتری طراحی شده از آی دی باز ID.Buzz را در فضای مجازی منتشر کرده است اما این بار به نظر می رسد که آن چه به نمایش درآورده، از خط تولید خارج خواهد شد.

در ارائه آنلاین معرفی شاسی بلند ID.5 که فقط در اروپا عرضه می شود، فولکس واگن یک چشمه از محصول آی دی باز را هم به مخاطبین نشان داد که رنگ آن بسیار انتزاعی بود و ضمن آن که در وبسایت خودروهای تجاری خود هم عکسی از این ون به نمایش در آورده است.

این ون پیش تولید بعضی از عناصر ID.Buzz را در خود دارد از جمله چراغ های جلوی نازک، شکل کلی کوتاه و عریض؛ اما به نظر می رسد که این نمونه جدید، آینه های بغل و دستگیره در را در خود دارد که نشان می دهد به وضعیت واقعی تولید نزدیک شده است.

آن چه در ماه شهریور به نمایش گذاشته بود، فرم اولیه یا پروتوتایپ این ون بود که با مشارکت بخش خودران فولکس یعنی آرگو ای آی Argo AI ساخته و انواعی از سنسورها و ابزارهای یک خودران به آن وصل بوده است. قرار است فولکس با آرگو ای آی در نهای خودران هایی به عنوان تاکسی های رباتی یا خدمات مشابه عرضه کنند.

فولکس می گوید قرار است اطلاعات کامل در مورد ای دی باز را اوایل سال 2022 منتشر کند. به احتمال زیاد این خودرو در سال 2023 به بازار آمریکا می رود.

شاید این ورژن برقی ون آی دی باز به هیچ عنوان کاربرها و کارکردهای ورژن بنزینی خود را پیدا نکند و آن را در طبیعت و جنگل و تورهای مختلف مشاهد نکنیم اما با رونق خودروهای برقی، کارکردهای جدیدی پیدا کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها