کد خبر : 69614

اولین اطلاعات از مینی برقی مدل 2023

اولین اطلاعات از مینی برقی مدل 2023

اطلاعاتی از نسخه الکتریکی MINI Hatch 3dr ارائه شده است که قرار است در سال 2023 به بازار بیاید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  جدیدترین خودرو MINI قرار است در سال 2023 وارد بازار شود؛ این مدل کوچکتر از نسل فعلی خواهد بود و با برق و بنزین ساخته خواهد شد. نسخه باتری دار ساخت چین و نسخه های احتراق داخلی در پایگاه بریتانیایی این شرکت در آکسفورد ساخته خواهد شد. 

با وجود اینکه 2 سال از رونمایی اولیه از این خودرو مانده است، اما تصاویر اولیه ای از این خودرو منتشر شده است که به ما اطلاعاتی جدید از نمونه های اولیه MINI الکتریکی می دهد که عکاسان جاسوس آن را شکار کرده اند.  انتظار می‌رود این خودروی شهری که در اینجا به شکل سه در با یک پیشرانه الکتریکی نشان داده شده است، با سبک بدنه پنج در کاربردی‌تر و همچنین موتور‌های بنزینی و دیزلی معمولی ارائه شود.

برآمدگی‌های کوچک در جلو و عقب به ما سرنخی از بسته‌بندی جدید و کارآمد در بدنه کوچک‌تر می‌دهند. نسخه الکتریکی مینی بعدی بر روی پلت فرمی ساخته می‌شود که بین سازنده BMW و سازنده شاسی بلند چینی Great Wall است. نوع بنزینی که در آکسفورد ساخته خواهد شد، طراحی و ابعاد یکسانی خواهد داشت، اما بر اساس پلتفرم خودروهای BMW خواهد بود که احتمالاً نسخه به روز شده پلت فرم UKL خودروی فعلی به نام FAAR است.

MINI Hatch : اولین نگاه رسمی به کوچکترین خودرو الکتریکی سال 2023

 

این نسخه از خودرو امکانات متفاوتی فراتر از سه در خواهد داشت، زیرا MINI اکنون تایید کرده است که نسل بعدی MINI Convertible نیز از سال ۲۰۲۵ در آکسفورد ساخته خواهد شد. مینی قبلاً اعلام کرده بود که نسل بعدی خودروهایش در حالی که با چرم پوشیده شده اند، به بازار عرضه می‌شوند.

MINI Hatch : اولین نگاه رسمی به کوچکترین خودرو الکتریکی سال 2023

 

در مصاحبه ای با الیور هایلمر، مدیر طراحی این خودرو گفته شده است که برای خودروی نسل بعدی، ابتدای Mini بررسی شده تا مشخص شود  آیا این خودرو مورد استقبال قرار می گیرد سپس روی طراحی داخلی آن کار کنند.

MINI قبلاً اولین گام‌ها را برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی برداشته است. به گفته رئیس شرکت، Bernd Körber، طرح این شرکت «۸۰ درصد» کامل شده است و این هاچ بک جدید نقشی کلیدی در بازنگری برند دارد.

MINI Hatch : اولین نگاه رسمی به کوچکترین خودرو الکتریکی سال 2023

 

به دنبال عرضه این خودرو سه در، یک مدل کاملاً جدید از MINI عرضه خواهد شد که شامل یک کراس اوور تمام الکتریکی می شود که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این خودرو تازه وارد بدین منظور طراحی شده است که متقاضیانی که به دنبال کراس اورر های قوی هستند را جذب کند و همچنین به MINI کمک کند تا یک کراس اوور قوی‌تر داشته باشد. 

این خودرو با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی یا برقی عرضه می‌شود، اما بر خلاف هاچ و کراس اوور، بر اساس یک پلت‌فرم منشأ گروه BMW خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها