کد خبر : 69414

مرسدس بنز SL 63 AMG نسخه 2022 بازآفرینی یک افسانه خودرویی

مرسدس بنز SL 63 AMG نسخه 2022 بازآفرینی یک افسانه خودرویی

در دنیای خودروها، افسانه‌ها واقعی هستند و شامل مواردی می‌شوند که در دنیا و درگذشته وجود داشته‌اند و هرچند وقت یک‌بار مجدد از تاریخ بیرون می‌آید و خودنمایی می‌کنند. در میان افسانه‌های خودرویی مرسدس بنزSL جایگاه ویژه و خاصی دارد که بنز برای سال 2022 از نسخه جدیدی از آن رونمایی کرده است. تقریباً یک دهه از نسل قبلی مرسدس اس ال می‌گذرد و عاشقان این کلاس از بنز مدت های زیادی است که منتظر معجزه ای از سوی بنز بودند.

به گزارش خودروتک، همانند گذشته این خودرو لوکس و اسپرت است. نسخه جدید تلفیقی از اسپرت بودن مدل‌های گذشته مرسدس بنز اس ال است که لباس فناوری‌های جدید بنز بر آن پوشانده شده است.

مرسدس بنز SL به مدت 70 سال یک نماد بوده است، نماد فناوری، قدرت و زیبایی در یکجا گرد هم آمده است. این خودروی در نسخه 2022 در یک پلتفرم جدید طراحی و ساخته‌شده است که قرار است سایر مدل‌ها هم بر روی این پلتفرم طراحی شوند. بنز معتقد است این خودرو استانداردهای لوکس بودن و اسپرت بودن خودروها را پایه‌گذاری کرده است.

عملکرد بنز SL 63 AMG

مرسدس بنز SL63 مدل 2022

مرسدس بنز SL 63 AMG نسخه 2022 در زیر کاپوت آلومینیومی خود یک قلب 4 لیتری و 8 سیلندر پنهان کرده است که به توربوشارژ دوقلو مجهز است. این نسخه قرار است در دو مدل به‌صورت رسمی به بازار معرفی شود که هر دو مدل از این موتور بهره خواهند برد. این مدل‌ها عبارت‌اند از SL55  و  SL63 که هر دو مدل چهارچرخ محرک هستند. در مدل پایه قدرت خروجی موتور 577 اسب بخار و گشتاور هم 800 نیوتن بر متر است. در نسخه پایه یعنی SL 55 این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۴۶۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را دارد. دیفرانسیل لغزش محدود در مرسدس بنز SL 55 به‌صورت آپشن و در SL 63 به‌صورت استاندارد به کار رفته است تا در هر حالت کشش و پایداری بیش‌تر را به‌خصوص در عقب خودرو داشته باشیم تا این خودرو در پیچ‌ها در برابر ب ام و سری ۸ کانورتیبل سربلند باشد. 

این رودستر (خودرو روباز) همانند بنز S کلاس فرمان پذیری چرخ‌های عقب را هم دارد که باعث می‌شود شعاع چرخش کاهش یابد و فرمان پذیری کلی بسیار بهتر انجام شود. این فناوری در کنار مرکز تقل مناسب خودرو پایداری فوق العاده را فراهم کرده است که شبیه که در کلاس خود بی نظیر است. برای تست این پایداری باید منتظر باشیم تا خودرو به دست افراد صاحب نظر برای تست برسد اما واقعیت این است که محصولات بنز نیاز به تایید ندارند.

مرسدس بنز همه‌چیز را بازطراحی و در نمونه‌های قبلی از محصولات بنز نمی‌توان آن‌ها را یافت. حداکثر سرعت در این خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. در واقع نمی توان از آن همه قدرت موتور برای بیش از 250 کیلومتر رفتن استفاده کرد اما تاثیر آن را در عملکرد خودرو هنگام شتابگیری و سربالایی ها به خوبی با گوشت و پوست می توان لمس کرد! همه‌چیز در این خودرو با آخرین فناوری‌های روز مرسدس بنز ساخته شده است و شاسی قدرتمند و آلومینیومی آن سبک‌تر از هر شاسی‌ای است که در این مدل تابه‌حال استفاده شده است که این موضوع بر روی عملکرد خودرو تأثیر زیادی گذاشته است.

طراحی داخلی

مرسدس بنز SL63 مدل 2022چند ماه پیش تصاویر مربوط به نسل جدید مرسدس بنز مدل SL در دسترس قرار گرفت. طراحی برای علاقه‌مندان آشنا بود. در مدل 2022 آخرین نسل از سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه مرسدس بنز، با نام MBUX استفاده شده است؛ که از طریق صفحه عمودی ۱۱٫۹ اینچی در وسط داشبورد جا خوش کرده است. از ویژگی‌های جذاب در مورد طراحی این صفحه این است که زاویه چرخش آن از ۱۲ تا ۳۲ درجه تغییر می‌کند. مرسدس بنز از این نوع طراحی در کابین خودروهایش برای اولین بار است که استفاده می‌کند. علاوه بر این، صفحه‌نمایش دیگری با اندازه ۱۲ اینچ جلو آمپر دیجیتال این خودرو را پوشانده است و مانند مرسدس بنز S کلاس جدید، در مرسدس بنز SL مدل ۲۰۲۲ هم قابلیت هدآپ با واقعیت افزوده وجود دارد. این امکانات باعث شده است فضای این خودرو را مدرن‌تر به نظر بیایید البته که در واقعیت هم همین‌طور است. مرسدس بنز نسخه ال خودرویی 2+2 است. بنز در این مدل از چرم مجلل که بتواند لوکس بودن خودرو را به‌خوبی نشان دهد استفاده کرده است. درواقع مرسدس بنز هر آن چیزی که همه از یک خودرو اسپرت، لوکس و رودستر انتظار وجود دارد را در یک محصول جمع کرده و به زیبایی در کنار هم قرار داده است.

طراحی خارجی

مرسدس بنز SL63 مدل 2022

اولین چیزی که در رابطه با بنز چشم‌نواز است طراحی بدنه است. زبان طراحی بنز همانند نامش پرآوازه و جذاب است. در بخش جلوی خودرو طراحی اسپرت جلوپنجره چشم‌نواز است. خطوط کرومی عمودی در کنار چراغ‌های خشن، کشیده و جذاب از جنس ال ای دی مشخص می‌کنند با خودروی لوکس و اسپرت طرفیم. اگرچه مرسدس اعلام کرده است که همه‌چیز در این مدل جدید است اما زبان مشترکی بین محصولات بنز وجود دارد و به‌طورکلی سبک طراحی این مدل بسیار شبیه به آن چیزی است که در مرسدس بنز CLS می‌بینیم. در بدنه خطوط برجسته و هیجان‌انگیزی وجود دارند. دستگیره هم در این خودرو به بهترین شکل ممکن در بدنه قرار گرفته‌اند. البته باید بگوییم که دستگیره‌ها درست همان چیزی است که در مرسدس بنز S کلاس دیده بودیم. در مدل و نسل جدید مرسدس بنز SL سقف فلزی دیگر وجود ندارد و به‌جای آن پارچه سه لایه سقف بازشونده را تشکیل می‌دهد. این تغییر باعث کاهش وزن خودرو به‌اندازه 21 کیلوگرم شده‌اند. این تغییر باعث تغییر مرکز ثقل خودرو شده است و این مرکز پایین‌تر آمده است. سقف جدید در SL در ۱۵ ثانیه باز و یا بسته می‌شود و این فرآیند می‌تواند تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت هم انجام شود.

شرکت مرسدس بنز هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید و به‌زودی قیمت آن اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها