کد خبر : 69098

تصاویر مزدا CX-50 جدید پیش از رونمایی لو رفت

تصاویر مزدا CX-50 جدید پیش از رونمایی لو رفت

شایعات در مورد مزدا CX-۵۰ به جولای ۲۰۲۰/ تیر ۱۳۹۹ بر می‌گردد، اما فقط بخشی از شایعات درست بود. ساخت CX-۵۰ در اوایل این ماه به طور رسمی اعلام شد، اما نه به عنوان جایگزین CX-۵ همانطور که در ابتدا تصور می‌شد. در عوض، به عنوان عضو جدیدی از خودرو‌های این گروه، جایگزینی بزرگتر و جذاب‌تر برای CX-۵ خواهد بود، درست مانند CX-۳۰ که ویژگی‌های بهتری از CX-۳ داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از جام‌جم، تصاویری که به صورت ناقص از تصاویر حق ثبت اختراع اولین CX-50 نشت پیدا کرده است، هفته گذشته در فضای اینترنت چرخید و خیلی طول نکشید که شخصی با مهارت فتوشاپ آن‌ها را به رندر تبدیل کند.

به طور بسیار غیررسمی، طرح‌های دیجیتالی از Kolesa به نظر می‌رسد که تصویری دقیق از آنچه در واقعیت قرار است با آن مواجه شویم که قرار است ماه آینده برای اولین بار از آن رونمایی شود، به تصویر درآورده است.

مزدا از نظر ظاهر خارجی خیلی دست به تغییرات نزده است و به نظر می‌رسد که بیشتر در پی ایجاد تغییراتی در طراحی CX-5 خواهد بود. این لزوماً چیز بدی نیست، زیرا زبان طراحی Kodo هنوز بسیار جذاب است، اگرچه برخی آن را روی یک سدان ترجیح می‌دهند تا یک SUV، اما این سلیقه‌ای است.

در حالی که مزدا روی خانواده SUV‌های دیفرانسیل عقب با موتور‌های بنزینی و دیزلی شش خطی و همچنین پیشرانه‌های هیبریدی پلاگین کار می‌کند، CX-50 در این لیست نیست. CX-60 تا CX-90 از آن دست خودرو‌هایی هستند که شرکت Zoom-Zoom از آن با عنوان «گروه محصولات بزرگ» یاد می‌کند در حالی که CX-50 بخشی از «گروه محصولات کوچک» است.

 
طرح مزدا CX-50 2023 بر اساس تصاویر لو رفته از ثبت اختراعش منتشر شد (+ عکس)

این خودرو از نظر مکانیکی به مزدا3 و CX-30 نزدیک است، بدین معنا که از همان پلت فرم مبتنی بر دیفرانسیل جلو با AWD استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد موتور بنزینی ۲.۵ لیتری توربوشارژ وزن خودرو را افزایش داده است. این موتور می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق هر دو محور تحویل دهد به شرط اینکه موتور با سوخت ۹۳ اکتان کار کند.

پس از اولین عرضه رسمی خود در ماه نوامبر، نسخه آمریکایی CX-50 در ژانویه ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید در کارخانه جدید مزدا و تویوتا در هانتسویل آلاباما می‌شود. هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت‌ها وجود ندارد، اما نگفته هم مشخص است که قیمت بالاتری نسبت به CX-5 خواهد داشت که از قیمت ۲۵۳۷۰ دلار برای موتور اصلی ۱۸۶ اسب بخار با FWD در دسترس است. فقط برای اینکه بتوانید در مورد تفاوت قیمت احتمالی ایده بگیرید، CX-30 فقط ۱۲۶۰ دلار گرانتر از CX-3 است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها