کد خبر : 69075

تولیدکننده گوشی های آیفون 3 خودرو رونمایی کرد

تولیدکننده گوشی های آیفون 3 خودرو رونمایی کرد

فاکسکان، غول فناوری تایوانی، ساعاتی پیش از نمونه اولیه سه خودروی الکتریکی جدید پرده برداشت و از طرح‌های بلندپروازانه خود برای حضوری پررنگ در این عرصه خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این سه خودرو که شامل یک شاسی‌بلند، یک سدان و یک اتوبوس می‌شوند، توسط شرکتی به نام فاکسترون (Foxtron) که نتیجه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک میان فاکسکان و خودروساز تایوانی Yulon Motors است، تولید شده است.

تسو چی-سن، نائب رئیس فاکسترون در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تولید این خودروهای الکتریکی تقریبا پنج سال زمان برد و برای شرکت فاکسکان چندین تریلیون دلار تایوان که معادل تقریبی 35 میلیارد دلار است، هزینه برداشت.

فاکسکان که پیشتر تحت عنوان Hon Hai Precision Industry شناخته می‌شد، قصد دارد تا به یکی از بازیگران اصلی در حوزه محصولات الکتریکی در جهان تبدیل شود و برای دستیابی به این هدف، اخیرا با چند استارتاپ و شرکت فعال در این حوزه همانند فیسکر (Fisker) و شرکت انرژی تایوانی PTT PCL قراردادهایی را به امضا رسانده است.

سدان الکتریکی فاکسکان با همکاری یک شرکت طراحی ایتالیایی به نام Pininfarina طراحی شده و قرار است توسط یک شرکت خودروساز که هنوز نامی‌ از آن اعلام نشده، در خارج از تایوان به مرحله تولید برسد. خوروی شاسی‌بلند الکتریکی نیز تحت یکی از برندهای Yulon و احتمالا در سال 2023 در تایوان عرضه خواهد شد.

اتوبوس الکتریکی فاکسکان هم از سال آینده میلادی وارد برخی از شهرهای تایوان خواهد شد و با توسط شرکت‌های حمل‌ونقل محلی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فاکسکان همچنین در ماه جاری میلادی، استارتاپ آمریکایی Lordstown Motors را که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت دارد، خریداری کرده است.

این شرکت در ماه آگوست نیز یک کارخانه تولید تراشه در تایوان را به زیرمجموعه خود اضافه کرده تا مشکلی در تامین چیپ‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی خود نداشته باشد. فاکسکان در نظر دارد تا بین سال‌های 2025 تا 2027، حدود 10 درصد از قطعات و سرویس‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی جهان را تامین کند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها