کد خبر : 68764

کیا سراتو 2022 تلاش کره ای برای ساخت اسپرت خانوادگی! + عکس

کیا سراتو 2022 تلاش کره ای برای ساخت اسپرت خانوادگی! + عکس

برادران خودروساز کره ای کیا و هیوندای در نسل جدید خودروهای خود راه های جدایی را طی می کنند. هیوندای به دنبال خودروهای لوکستر و کلاس مدیریتی رفته است و کیا ظاهر اسپرت تری را برای خودروهای خود انتخاب کرده است. چیزی که در مدل های جدید خودروهای سراتو و اسپرتیج به خوبی آن را مشاهده می کنیم.

به گزارش خودروتک، کیا سراتو یا کیا فورته در سال 2008 به بازار عرضه شد و تاکنون 4 نسل از آن روی خط تولید رفته است. کیا سراتو 2022 ادامه نسل چهارم است که از سال 2018 تولید می شود اما ظاهر آن فیس لیفت و با زبان طراحی جدید کیا منطبق شده است.

طراحان کیا در سراتو 2022 دو هدف را دنبال کرده اند، مدرن کردن طراحی و اسپرت تر کردن چهره خودرو. البته یک خودرو اسپرت اقتصادی که قابلیت استفاده کامل به عنوان خودرو کم هزینه خانوادگی را هم داشته باشد.

ابعاد خودرو نسبت به مدل 2018 به این سو تغییر نکرده اما خودرو ظاهری اسپرت تر پیدا کرده است. اینکار با استفاده از تغییرات جزئی خطوط روی کاپوت و تغیرات بیشتر در نمای جلوی خودرو انجام گرفته است.

اما بیشترین تغییرات در چراغ های جلو، جلو پنجره و چراغ های نور روز (دیلایت) دیده می شود. چراغ نور روز از حالت نواری در بالای کاسه چراغ به صورت خط چین در بالا و پایین کاسه چراغ طراحی شده اند و نمود بیشتری در ظاهر خودرو دارند. چراغ های جلو اصلی نیز تغییر کرده اند.

همچنین نورافکن پایین نیز از حالت گرد به خط چین عمودی تغییر شکل داده اند. جلوپنجره نیز اگر چه کماکان جلو پنجره معروف کیا با نام «بینی ببر» است اما باریکتر شده که نقش مهمی در ظاهر اسپرت خودرو دارد.

در بخش طراحی داخلی تغییر محسوسی دیده نمی شود و تنها می توان به بزرگتر شدن سایز مانیتور لمسی خودرو اشاره کرد.

کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2020

کیا سراتو 2020

نمای داخلی کیا سراتو 2022

کیا سراتو 2022

نمای داخلی کیا سراتو 2020

کیا سراتو 2020

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها